۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۲۷۸۱۳۷
نماینده خبرگان رهبری:

حوزه‌های علمیه نقش اصلی در تربیت نسل مؤمن به اسلام را دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: روحانیت، علما و حوزه های علمیه سراسر کشور نقش اصلی در تربیت نسل مؤمن به اسلام، تشیع و ولایت دارند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که هدف اصلی دشمنان نظام در برهه کنونی استحاله از درون انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: این امر با راه‌اندازی جنگ نرم و تهاجم گسترده فرهنگی در ابعاد مختلف پیگیری می شود.

 


وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی در جامعه، هویت‌زدایی از جوانان، بی‌اعتنایی به فرهنگ بومی و ملی، گرایش به فرقه‌های ضاله و انحرافی، رواج اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی، قبح‌زدایی از منکرات و معاصی در جامعه، بی‌توجهی به باورهای دینی و شیعی، سلب اعتماد و اعتقاد به توان داخلی و همچنین ضربه به ولایت‌فقیه در رأس اهداف دشمنان در جنگ نرم قرار دارد.

 


امام جمعه مراغه بر پیوند نسل جوان با فرهنگ ایرانی اسلامی از سوی والدین، علما و فرهیختگان تأکید کرد و یادآور شد: آنچه مسلم است و همگان بر آن اذعان دارند؛ روحانیت، علما و حوزه های علمیه سراسر کشور نقش اصلی در تربیت نسل مؤمن به اسلام، تشیع و ولایت دارند.

 


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که بی‌توجهی و عدم باور جنگ نرم دشمنان آثار جبران‌ناپذیری در درازمدت به دنبال خواهد داشت، گفت: همین غفلت در طول سالیان گذشته موجب شده تا روز به روز فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه کمرنگ شود، بنابر این حوزه های علمیه باید جور کم‌کاری متولیان فرهنگی جامعه را بکشند.

 


نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمن همواره و در هر زمان ممکن درصدد تسخیر افکار عمومی جامعه هدف خود است، افزود: هم اکنون نیز جوانان ایران اسلامی مورد هجمه های نرم دشمنان قرار گرفته اند و والدین باید با همکاری علما و فرهیختگان مانع از نفوذ فرهنگ غرب به سطح جامعه شوند.

 


وی با بیان این‌که توقف تهاجم فرهنگی غرب تصوری ساده‌انگارانه است، خاطرنشان کرد: توجه به آموزه های فرهنگی جامعه اسلامی مانعی در تحقق اهداف شوم دشمنان است، بنا به گفته کارشناسان امر؛ ارتقای سطح معرفتی و بینش دینی افراد و طیف‌های مختلف جامعه همواره موجب کاهش وقوع جرائم و معضلات اجتماعی می شود.

 


امام جمعه مراغه با باین این‌که ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی بر عهده شخص یا ارگان خاصی نیست، افزود: همه باید نسبت به آینده فرزندان خود نگران باشند، امروز دشمن بمباران عظیم اطلاعاتی و تبلیغاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی خود به راه انداخته که اگر از مواضع دشمنان غافل شویم، قطعا مغلوب خواهیم شد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات