۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۷۸۱۴۷
کارشناس دینی:

گرفتاری های دنیوی به خاطر حاکم نکردن خدا در زندگی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با تأکید بر اقامه نماز با حضور قلب، گفت: کسانی که در خلوت گناه نمی کنند و به رضای الهی قانع هستند، در قیامت مستقیم و بدون حساب و کتاب به بهشت می روند.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی جمعه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در جمع مردم روستای دارالسیاده علوی کاشان، گفت: اگر انسان بنده و مطیع خدا باشد و دستورات او را اجرا کند، مسلط خواهد شد و در درگاه الهی به مقامی می رسد که مرگ برای او آسان می شود.

 

وی با اشاره به این که امام راحل فرمود اجازه ندادم اوضاع بر من مسلط شود، گفت: امام خمینی(ره) اهل نماز شب، عبادت، مجاهدت و راز و نیاز بود و از خداوند خوف داشت، از این رو مسلط شده بود و از بنده خدا ترس نداشت.

 

این کارشناس دینی گفت: انسان باید با شناخت خود، قدردان وجودش باشد و بداند که کیست تا از زندگی دنیوی نهایت استفاده را ببرد و با اعمال نیک خود، جایگاهش را نزد خداوند متعال ارتقا دهد، از این رو علمای دین با تلاش و مجاهدت خود، آثاری ارزشمند به جای گذاشته اند.

 

وی دلیل گرفتاری های دنیا را حاکم نبودن خدا در زندگی دانست و گفت: انسانی که 9 ماه در شکم مادر است، دارای دست و پا و سایر اعضای بدن است، اما از آنها استفاده نمی کند، چرا که خداوند زمینه ای برای او قرار داده است تا از وجود مادر بهره مند شود و این وضعیت مانند بهشت است.

 

وی با سفارش به خواندن نماز شب و عبادت خداوند متعال و شکرگزاری به درگاه الهی، گفت: پیامبر اسلام(ص) به اباذر فرمود اگر می خواهی به بهشت بروی آرزوی خود را کوتاه کن، مرگ را مقابل چشمان خود ببین و از خدا حیا کن، آنچنان که او مستحق حیا کردن است.

 

به گفته وی، در جامعه امروزی شاهد توجه زیاد به تجملات و در سر داشتن آرزوی های مادی بسیار بلند در افراد هستیم، از این رو اهداف افراد مادی و یاد خدا در دل ها فراموش می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی با تأکید به خواندن نماز با حضور قلب، گفت: کسانی که در خلوت گناه نمی کنند و به رضای الهی قانع هستند، در قیامت مستقیم و بدون حساب و کتاب به بهشت می روند.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که انسان مؤمن باید اخلاقمدار و دارای رفتاری صحیح با اطرافیان خود باشد، گفت: ارزش انسان به نام نیکی است که از او به جای می ماند./1307/پ202/ب4 

ارسال نظرات