۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۷۸۱۸۲
استاد طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

شیر مادر کامل ترین غذا برای کودک/ ارتباط با خدا در هنگام شیردادن، اخلاق انسانی کودکان را تقویت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که شیر دادن به فرزند نه تنها برای کودک مفید است و به رشد جسمی و روحی کودک کمک می‌کند، بلکه برای مادران هم فوائد فراوانی دارد، گفت: ارتباط با خدا در هنگام شیردادن، اخلاق انسانی کودکان را تقویت می‌کند.
شير مادر

حجت الاسلام محسن اسماعیلی، استاد طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وکو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تأکید آیات و روایات، تغذیه کودک با شیر مادر را ضروری دانست و گفت: شیر یکی از کامل ترین غذاهایی است که در طب سنتی بر روی آن تأکید شده است که حاوی تمام مواد مورد نیاز بدن است و برای کودک تنها غذایی که حاوی مواد معدنی و املاح مورد نیاز کودک است می تواند تمام نیاز کودک را تأمین کند، شیر مادر است.

 

وی با توجه به آیات قرآن مدت شیر دادن مادر به کودک را دو سال عنوان کرد و گفت: در حدیثی از پیامبر(ص) نقل شده است که «الرضاء یغیر الطباع؛ شیر مادر خلق و خوی کودک را تغییر می‌دهد و اخلاقیات مادر را به کودک منتقل می‌کند»، و به همین دلیل است که در روایات تأکید شده که فرزندان خود را به زنانی از قبایل با اصل و نسب، با اخلاق، شجاع  و متدین بدهید تا خلق و خوی آنها را بگیرند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که برخی افراد به خاطر مسائل پیش پا افتاده مانند تناسب اندام و یا بی حوصلگی فرزندان خود را از شیر مادر محروم می‌کنند، افزود: هیچ غذای دیگری نمی‌تواند جایگزین شیر مادر باشد و کودکانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند در برابر بیماری‌ها از استقامت بیشتری برخوردار هستند و از نظر روحی هم کمتر دچار مشکل می‌شوند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: شیر مادر نه تنها برای کودک، بلکه برای مادر هم فوائد فراوانی دارد که بر اساس تجربه مادرانی که کودک خود را به صورت کامل شیر می‌دهند کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند و کمتر در معرض ابتلا به کیست‌های سینه و رحم و تومورهای بدخیم می‌شوند.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که مادر می‌تواند با اصلاح تغذیه کمبود شیر خود را جبران کند، افزود: بهتر است که مادران در هنگام شیر دادن به کودک ارتباط با خدا را بیشتر کنند و معنویت خود را هم بالا ببرند و بر اخلاق خود کنترل داشته باشند تا فرزندانی متدین و با اخلاق انسانی به جامعه تحویل بدهند./843/ت302/ح

ارسال نظرات