۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۷۸۲۱۱
آیت الله خاتمی:

آمریکا جواب گزینه نظامی خود را در دوران دفاع مقدس گرفته است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران گفت: از همان ابتدای مذاکرات آمریکا دائما می‌گفت گزینه نظامی روی میز است اما مردم ایران جواب گزینه‌های روی میز آنها را در زمان دفاع مقدس دادند.
آيت الله خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی و شهادت حمزه سیدالشهدا عموی پیامبر، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، گفت: از نگاه قرآن دو نوع زندگی مشخص شده است.

 

وی افزود: ابتدا زندگی حیوانی که بی‌هدف و فقط برای رسیدن به غرایز است همچنین انسان هایی که در زندگی خود آرمان ندارند زندگی حیوانی دارند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) بیان داشت: انسان بدون آرمان و هدف مانند چهارپایی است که او را می‌بندند و همه همتش آن است که شکم خود را سیر کند.

 

آیت الله خاتمی افزود: زندگی که امروز دنیای غرب و رسانه‌ها به آن دعوت می‌کنند همان زندگی حیوانی است.

 

وی با اشاره به نوع دوم زندگی از نظر قرآن گفت: نوع دیگر زندگی حیات طیبه است که در برابر حیات خبیثه قرار دارد و حیات خبیثه همان زندگی حیوانی است.

 

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: کسی که به خدا وصل است زندگی آرمانی دارد و در دنیا و آخرت آرامش دارد انسان در زندگی آرمانی دیندار و مومن است و دیندار بودن هزینه دارد به طور مثال در زمان خشم، خشم خود را فرو ببرد و این دینداری است که سودش ده برابر است.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به حیات طیبه‌ای که در قرآن ذکر شده است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های حیات طیبه که در قرآن آمده است هزینه کردن برای این زندگی است که با پاداش الهی روبه‌رو می‌شود.

 

وی با اشاره به انقلاب اسلامی افزود: 36 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد این انقلاب هزینه‌های زیادی داشته است؛ ترورها، کودتاها، فتنه‌ها، جنگ تحمیلی و شهدا هزینه‌های این انقلاب بوده‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: از همان ابتدای مذاکرات آمریکا دائما می‌گفت گزینه نظامی روی میز است و مردم ایران جواب گزینه‌های روی میز آنها را در زمان دفاع مقدس دادند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به عظمت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حمزه سیدالشهدا(ع) ابراز کرد: این بزرگواران هم برای حفظ دینشان هزینه دادند و به واسطه همین هزینه دادنها ابدی شدند.

 

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه (ع) افزود: امام سجاد(ع)می‌فرمایند: اگر تعصبی پسندیده باشد تعصب حمزه عموی پیامبر(ص) به اسلام پسندیده است ایشان بازوی پرتوان رسول خدا بود.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شهادت سعادت می‌خواهد شهادت مزد حضرت حمزه بود در شهادت حضرت حمزه بود که خداوند به پیامبر(ص) فرمودند: شهید غسل و کفن نمی‌خواهد فقط نماز بخوانید و دفن کنید.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به سالگرد وفات حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: در روایات داریم که هر کس به زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) در ری برود مانند این است که به زیارت حضرت سیدالشهدا در کربلا رفته باشد.

 

وی افزود: حضرت عبدالعظیم (ع) متولد مدینه است از مدینه تا شهرری مسافت زیادی است این که ایشان این مسافت طولانی را طی کرده است به این معنا است که برای دین هزینه کرده است .

 

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: در کتاب حکمت عبدالعظیم (ع) آمده که ایشان به شهادت رسیده است، در کتاب المنتخب کلینی آمده است که ایشان را زنده به گور کرده‌اند و در نقل دیگری آمده است که ایشان را با زهر به شهادت رساندند./807/پ202/ش

ارسال نظرات