۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۲۷۸۴۰۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

اخلاق دینی باید رویکرد نخست فعالیت رسانه ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت رعایت اخلاق اسلامی و امانت داری از سوی رسانه ها در اطلاع رسانی تأکید کرد.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه نکا ضمن تبریک و گرامیداشت هفته و روز خبرنگار با بیان این که خبرنگاران با انتقال مشکلات و معضلات جامعه به مدیران می توانند در جهت رفع آن بسیار اثرگذار باشند، گفت: در اسلام بر امر خبر رسانی و اطلاع‌رسانی تاکید شده است و به همین دلیل ارزش خبر رسانی در اسلام بسیار بالا و ارزشمند است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اعلام این که پیامبر اکرم(ص) خود یک رسانه بود، افزود: همه خبرنگاران باید بدانند که وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارند و باید پیام اهل بیت(ع) و صاحبان دین را به‌درستی در جامعه بیان کرده و پیام‌رسان ارزش‌های مختلف دینی در جامعه باشند.

 

حجت الاسلام محمدی‌لایینی با اشاره به این که روز خبرنگار به‌مناسبت شهادت شهید محمود صارمی در افغانستان نام‌گذاری شد، تصریح کرد: اخلاق‌مداری و توجه به صحت و سلامت خبر از مسائل مهم و قابل تاملی است که باید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد و اخلاق در حوزه کاری رعایت شود و برخورد اخلاقی در هر شرایطی رعایت شود.

 

امام جمعه نکا با تاکید بر رعایت دقت، صحت و سرعت در امر خبر رسانی گفت: سرعت در خبرها مهم است اما نباید سرعت فدای صحت و سلامت خبر شود بلکه باید مسائل مختلف جامعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و خبرنگاران توجه داشته باشند که هر خبر امانتی در دستان آنها است و لذا باید به‌درستی از آن محافظت کنند.

 

وی با اعلام این که گسترش برخی از خبرها توسعه فساد و فحشا در جامعه است، یادآور شد: خبرنگاران باید مراقب باشید که در صحنه حساسی گام نهاده‌اند و باید مسائل مهم اخلاقی را رعایت کنند و ضمن اینکه در خبر، دروغ نمی‌گویند، هر راستی را هم نگویند چرا که برخی از این مسائل توسعه فساد است که باید از آن دوری کرد.

 

این مسؤول با تاکید بر رعایت اخلاق، سلامت و عقلانیت در اطلاع‌‌رسانی، ادامه داد: اینکه گفته می‌شود هر راستی که موجب توسعه فحشا و فساد در جامعه شود نباید بیان شود، به‌معنای سانسور کردن اطلاعات و اخبار نیست، بلکه باید طوری عمل شود که از بروز ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری شود و به نوعی انتشار یک خبر، موجب بروز استرس و ناآرامی در جامعه نشود.

 

امام جمعه نکا در ادامه اقتدار جهان را در گرو داشتن رسانه‌ای فعال، پویا و با اقتدار دانست و خاطر نشان کرد: امروزه رسانه در جهان دارای نقش بسیار ارزنده‌ای است و هر کشوری که بتواند از رسانه قوی‌تر، فعال‌تر و پویاتر در حوزه اطلاع‌رسانی برخوردار باشد، به همان نسبت می‌تواند در اقتدار جهانی نقش داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی‌لایینی همچنین با تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی در جامعه و در برخورد با مسؤولان از سوی خبرنگاران گفت: امروز کار رسانه ها جهاد است و باید در این جهان با رعایت اخلاق اسلامی در برابر گلوله‌های رسانه‌ای ایستادگی کرده و به قلب جهان نفوذ کنید و پیام اسلام را به گوش جهانیان برسانید.

 

وی افزود: امروز امر به معروف و نهی از منکر، مسأله حجاب و عفاف، اعتیاد، ناهنجاری‌های اجتماعی و طلاق از مشکلاتی است که گریبان‌گیر جامعه شده است و هر رسانه‌ای براساس وظیفه باید در این راستا وارد شده و ضمن رعایت اخلاق‌مداری و توجه به توسعه مسائل اخلاقی و دینی در جامعه، فرهنگ و سواد رسانه‌ای افراد را افزایش داده و در جهت رفع معضلات گام بردارد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا نیز با بیان این که هم اکنون 11 خبرنگار فعال از رسانه‌های مختلف در شهرستان نکا فعال هستند، اظهار داشت: این خبرنگاران در خبرگزاری‌ها، مطبوعات، صدا و سیما و پایگاه خبری فعالیت دارند.

 

محمدعلی صفرپور، به برنامه‌های اجرایی ستاد هفته تجلیل از رسانه در شهرستان نکا اشاره کرد و گفت: دیدار اصحاب رسانه با امام جمعه نکا، دیدار با فرماندار نکا، دیدار با خانواده شهیدان قریب طزره و لقمانی از شهدای خبرنگار شهرستان نکا، دیدار با خانواده خبرنگار متوفی و پرداختن به دغدغه اصحاب رسانه و حضور در تشییع پیکر پاک شهدای غواص از جمله برنامه‌های مهم این شهرستان در هفته خبرنگار است که طبق زمان‌بندی اجرا می‌شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات