۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۲۷۸۵۶۲
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر اهواز خبر داد؛

برگزاری دوره عبارت خوانی و ادبیات عرب ویژه طلاب نخبه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز از برگزاری دوره عبارت خوانی و ادبیات عرب ویژه طلاب نخبه این حوزه علمیه در قم خبر داد و گفت: این دوره در راستای تقویت استعداد طلاب نخبه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام سيد جعفر موسوي ، مدير حوزه علميه حضرت وليعصر اهواز

حجت الاسلام سیدجعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که در راستای تقویت استعداد طلاب نخبه این مدرسه علمیه، افراد توانمند برخی رشته ها شناسایی و به صورت تخصصی آموزش داده می شوند، اظهار کرد: این رشته ها شامل فقه و اصول، ادبیات عرب و دیگر موارد است.

 

وی با بیان این‌که در این راستا کارگروه‌ های علمی تشکیل و ضمن شناسایی طلاب نخبه حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز، دوره های آموزشی عبارت خوانی و ادبیات عرب برای این طلاب در محضر یکی از اساتید برتر حوزه علمیه قم برگزار شد، ادامه داد: حجت الاسلام اسماعیلی، عضو شورای علمی متون درسی حوزه علمیه و مؤلف چندین کتاب، مدرس این نخبگان در دوره مزبور بود.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: در دوره علمی ویژه نخبگان رشته های مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز ، طلاب نخبه به مدت 10 روز در قم تعلیم داده شدند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز عبارت خوانی و ادبیات عرب را روش فهم متون دینی دانست و اظهار کرد: طلاب در دوره عبارت خوانی و ادبیات عرب از صبح تا ظهر از سوی این استاد آموزش داده می شدند و بعد از ظهر تا شب نیز به کارگروه های مختلفی تقسیم بندی شده و موارد آموزشی از سوی حجت الاسلام اسماعیلی اشکال گیری می شد.

 

به گفته وی تربیت استاد در زمینه ادبیات عرب، فقه و اصول و دروس حوزوی از میان نخبگان حاضر در این دوره برای مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز و سایر مدارس استان خوزستان، از جمله اهداف برگزاری این دوره است.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: در دوره عبارت خوانی و ادبیات عرب 23 نفر طلبه همراه با چهار نفر از اساتید مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز حضور داشتند که در پایان آن به سه نفر از برگزیدگان هدایایی اهدا شد./9453/ت302/ح

ارسال نظرات