۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۷۸۵۷۹
استاد حوزه و دانشگاه:

نظام سلطه از گرایش یمن به انقلاب اسلامی ایران نگران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که آل سعود قادر به ادامه جنگ با یمن نیست و هیچ راه بازگشتی برای این رژیم وجود ندارد، گفت: مواضع ایران در رابطه با یمن تغییر نخواهد کرد و مردم یمن نیز در برابر آل سعود تسلیم نمی شوند.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سید عباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به تجاوز عربستان به یمن و شکست های میدانی در این نبرد، گفت: آل سعود نه تنها از جایگاه بین المللی برخوردار نیست بلکه شکست خورده نهایی در نبرد با انصارالله است.

 

وی افزود: با شکست عربستان، نظام سلطه ژاندارم، پایگاه و بازار خود در منطقه را از دست می دهد، از این رو اخیرا نه تنها از روی دلسوزی برای مردم یمن، بلکه به واسطه ترس از شکست عربستان اظهاراتی مبنی بر متوقف شدن تجاوز به یمن داشته است.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با یادآوری همراهی نظام سلطه در تجاوز به یمن و نتیجه نگرفتن از این همراهی به واسطه عدم دست یابی به اهداف خود، گفت: عربستان با احساس شکست در تجاوز به یمن و نبرد با انصارالله به آمریکا و حتی حماس متوسل شده است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که با شکست عربستان، نفوذ ایران اسلامی در این کشور عمیق تر می شود، ابراز کرد: همانطور که جمهوری اسلامی ایران در عراق، بحرین، سوریه و لبنان صاحب جایگاه و نفوذ است، اسرائیل نگران نفوذ بیش از پیش ایران اسلامی در سایر کشورهای منطقه است و از وضعیت فعلی منطقه احساس خوشایندی ندارد.

 

وی با اشاره به این که آل سعود قادر به ادامه جنگ با یمن نیست و از طرفی راهی برای بازگشت ندارد، گفت: مواضع ایران در رابطه با یمن تغییر نخواهد کرد و مردم یمن نیز در برابر آل سعود تسلیم نخواهند شد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی صدور انقلاب اسلامی ایران در یمن و عربستان را مهم قلمداد کرد و گفت: تمام نگرانی نظام سلطه از گرایش مردم یمن به انقلاب اسلامی ایران و الگو قرار دادن انقلاب اسلامی و امام راحل است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات