۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۲۷۸۶۵۳
در قم؛

مراسم رونمایی از خدمات کارت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم امضای تفاهم‌نامه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و بانک ملی ایران و رونمایی از خدمات کارت با حضور آیت الله مقتدایی و مسؤولان دو مجموعه در قم برگزار شد.
مراسم رونمايي خدمات کارت

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم امضای تفاهم‌نامه مرکز خدمات و بانک ملی ایران و رونمایی از خدمات کارت امروز با حضور آیت الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجج اسلام ربانی رییس مرکز خدمات، ابوالحسن نواب رییس هیأت مدیره مرکز خدمات و ابوالفتاح نواب مسؤول دبیرخانه شورای عالی، دکتر عبدالناصر همتی مدیر عامل بانک ملی، برخی از اعضای هیأت مدیره مرکز خدمات و بانک ملی و جمعی از مسؤولان مرکز  خدمات در سالن جلسات این مرکز برگزار شد.

 

ایجاد خدمات کارت طرحی مناسب در خدمت‌رسانی به طلاب است

آیت الله مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در این مراسم با بیان اینکه امیدوارم این حرکتی که در مرکز خدمات شروع شده است مبارک باشد اظهار کرد: الحمدالله طرح خدمات کارت اقدام بسیار خوبی بوده و موجب می‌شود که خدمت مناسبی در اختیار طلاب قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ارائه این خدمات از امور خیر و از معروف‌هایی است که در اسلام بسیار بر آن تأکید شده است بیان کرد: خداوند از مؤمنین خواسته است اهل معروف باشند یعنی کارهای خیر بسیاری انجام دهند و به عنوان اهل خیر شناخته شوند.

 

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه یکی از این معروف‌ها ایجاد خدمات کارت است افزود: انشا الله افراد مختلف بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند و شرایطی فراهم شود که شهریه مراجع معظم نیز از این طریق واریز شود.

 

خدمات کارت گام مهم مرکز خدمات در تحقق اقتصاد مقاومت

حجت الاسلام ربانی در این مراسم بیان کرد: مرکز خدمات در ارائه طرح خدمات کارت دو نگاه محوری دارد که نگاه اول در بحث تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی است و دیگری استفاده از فرصت‌هایی که توسط دولت‌ها فراهم می‌شود و تأکیداتی است که بر دولت الکترونیک صورت می‌گیرد.

 

ایشان با اشاره به اینکه طبعاً یکی از بخش‌هایی که می‌بایست بر اساس این رویکرد انجام می‌گرفت صندوق قرض‌الحسنه بود ابراز داشت: از سال 90 بحث خدمات کارت شروع شد و پیگیری‌های بسیاری صورت گرفت که جا دارد از مسئولانی که در این مدت در مرکز خدمات و بانک ملی زحمت کشیدند تشکر کنم.

 

وی ادامه داد: اگر مؤسسات دیگر نیز از این ظرفیت استفاده کنند صرفه‌جویی‌های بسیاری می‌شود و به یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی دست خواهیم یافت که کمک بسیاری به جامعه خواهد کرد.

 

حجت الاسلام ربانی تصریح کرد: ما نباید به این مسئله بسنده کنیم و این حرکت باید آغاز راه باشد و عرصه‌های دیگر خدمت را دنبال کنیم و همچنین در معرفی خدمات کارت به مراکز دیگر و دفاتر مراجع تلاش کنیم تا از این امکان استفاده شود.

 

در ادامه جلسه همتی، مدیرعامل بانک ملی ضمن اظهار خرسندی از امضای تفاهم نامه با مرکز خدمات و تقدیر از مسئولین این مرکز بیان کرد: مطمئن هستم با کارهای خیری که بانک ملی پیشگام آن است حتماً ارتباط مردم با این بانک بیش از گذشته خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: دنیا دنیای الکترونیک است و زمانی است که لازم نیست مردم از خانه خارج شوند تا کار بانکی انجام دهند و باید از منزل به خدمات دسترسی داشته باشند و بانک درزمینهٔ خدمات الکترونیک فعالیت گسترده‌ای دارد.

 

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه بانک ملی کاملا در خدمت مرکز خدمات قرار دارد عنوان کرد: پیگیری‌های ریاست مرکز خدمات موجب شد که این کار به نتیجه برسد و باید از ایشان تشکر کنم.

 

در ابتدای مراسم حجت الاسلام علائیان با بیان اینکه خداوند را شاکرم که پس از گذشت 4 سال این طرح عملیاتی شده است گفت: در اردیبهشت سال 90 طرح خدمات کارت با صدور اولین کارت تجاری کلید خورد و همکاری گسترده ای انجام شد تا موانع از راه برداشته شود.

 

وی تصریح کرد: در اسفند 90 تعداد 64 فقره کارت برای مدیران صادر شد و در اسفند 9 به 450 فقره رسید و تمام کارکنان مرکز تحت پوشش قرار گرفتند.

 

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه ادامه داد: آبان ماه 92 شهر کاشان به عنوان پایلوت انتخاب شد و طلاب این شهر عالم خیز به چرخه خدمات کارت پیوستند.

 

وی عنوان کرد: اردیبهشت 93 استان مرکزی و شهریور 93 همدان نیز به این طرح اضافه شدند و در این مراحل نواقص طرح برطرف شد.

 

حجت الاسلام علائیان افزود: در این مرحله عملیات واریز انبوه به خدمات کارت کلید خورد و کارت‌ها صادر شد و با همت مدیران استانی به دست جامعه هدف رسید.

 

وی تصریح کرد: کار کارشناسی بسیاری از سوی همکاران ما در مرکز خدمات و کارشناسان بانک ملی بر این روی این طرح صورت گرفته است و زحمات بسیاری را متحمل شده‌اند تا امروز این طرح را به ثمر برسانند.

 

در پایان این مراسم، آیین رونمایی از «خدمات کارت» توسط آیت الله مقتدایی و با حضور حجت‌الاسلام ربانی رییس مرکز خدمات و همتی، مدیرعامل بانک ملی ایران برگزار شد./998/د101/ف

منبع خبر: مرکز خدمات حوزه های علمیه

ارسال نظرات