۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۲۷۸۶۵۵
در نشست خبری مقابله با گروه‌های تکفیری و آنتی امپریالیسم مطرح شد:

ایران، پرچم‌دار مقابله با جریانات امپریالیستی در منطقه است

خبرگزاری رسا ـ اعضای اتحادیه جوانان آنتی امپریالیسم با اشاره به نقش ایرران در مقابله با امپریالیسم بین المللی، گفتند: ایران، کشوری است که از تمام جریانات آزادی‌خواهانه بین المللی حمایت می‌کند.
آنتي امپرياليسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری مقابله با گروه‌های تکفیری و آنتی امپریالیسم، با حضور علی عباسی، رییس مجمع جهانی مستضعفین، اصغر احمدی، دبیر نشست و اعضای اتحادیه جوانان آنتی امپریالیسم، در مرکز بین الملل بسیج مجمع جهانی مستضعفین برگزار شد.

بزرگ ترین هراس امپریالیسم، پیشرفت اسلام است

در ابتدای این نشست، علی عباسی، با بیان این نکته که امروز در دنیا چیزی به نام حقوق بشر وجود ندارد، گفت: حقوق بشر، امروز دستاویز برخی کشور‌ها برای ضایع کردن حقوق برخی از مردم در جهان است، حقوق بشری که ابزار دست صهیونیست‌ها شده تا به‌وسیله آن به‌صورت نیابتی به جنگ با مسلمانان بپردازند.

وی افزود: متاسفانه ما شاهد هستیم که در منطقه اهداف امپریالیسم به‌وسیله خود مسلمانان جلو می‌رود و نوعی برادر کشی هر روز در منطقه خاورمیانه رخ می‌دهد.

عباسی با اشاره به بیانیه حقوق بشری اسلامی، تاکید کرد: امروز تنها چیزی که از متن تدوین شده در خصوص حقوق بشر اسلامی باقی مانده است، یک برگه تزیینی آرشیو شده و سوری است، البته مهم‌ترین موضوع این است که هرگز نباید نا امید شد و این نکته را در نظر داشت که اسلام دینی است که در طول تاریخ خود پیشرفت‌های شگرفی داشته که عامل ترس و هراس امپریالیسم شده است.

رییس مجمع جهانی مستضعفین در پایان با تاکید بر همگرایی تمام امت‌های بیدار در راه مقابله با امپریالیسم، تصریح کرد: آرزوی ما این است که یک عزم واقعی شکل بگیرد تا در آینده‌ای نزدیک دیگر در هیچ جای جهان شاهد کودک سوزی و و کشتار مردم بی گناه نباشیم.

تعاملات گسترده‌ای در راه برگزاری نشست آنتی امپریالیسم صورت گرفته است


در ادامه این نشست اصغر احمدی ضمن تشکر از حضور رسانه‌ها برای پوشش خبری مراسم، گفت: تعاملات گسترده‌ای در راه ایجاد ارتباط و همگرایی با جوانان فعال در حوزه مقابله با امپریالیسم صورت گرفته است تا در راه برگزاری یک نشست مشترک، به بیان دیدگاه‌ها و دریافت نقطه نظرات عزیزان فعال در این حوزه پرداخته شودف ضمن این‌که تمام مصوبات و مباحث مطرح شده در جلسات این مجمع با اعضای اتحادیه در آینده‌ای نزدیک در اختیار رسانه قرار خواهد گرفت.

جوانان 15 کشور در اتحادیه جوانان آنتی امپریالیسم عضو هستند

در بخش دیگری از این نشست، خانم الف الهام اوغلو، دبیر کل اتحادیه جوانان آنتی امپریالیست از ترکیه، با اشاره به سابقه پیدایش اتحادیه جهانی آنتی امپریالیسم، گفت: این اتحادیه که متشکل از جوانان 15 کشور می‌باشد، 10 ماه قبل در استانبول ترکیه اعلام موجودیت کرد و هدف آن ایجاد ارتباط با جوانان مخالف امپریالیسم در منطقه خاورمیانه و در سطح فراتر در کل جهان در نظر گرفته شد.

وی افزود: امروز ما شاهد این موضوع هستیم که دیگر قدرت امپریالیسم جهانی مانند سابق نیست و هر روز از این قدرت کاسته می‌شود، ضمن این‌که تمدن آسیایی نیز در هر لحظه در حال اوج گیری می‌باشد.

آمریکا، اصلی‌ترین عمل بی ثباتی در منطقه است


یکی دیگر از سخنرانان این نشست، آقای چاغداش چنگیز، رییس اتحادیه جوانان آنتی امپریالیست از ترکیه، با بیان این موضوع که آمریکا بزرگترین حامی تروریسم است، گفت: پس از این‌که آمریکا در سال 2011 مجبور به ترک عراق شد، با به‌جا گذاشتن سلاح‌های خود، مقدمات مسلح کردن گروه‌های تندرویی همچون داعش را فراهم کرد.

وی افزود: بزرگترین هدف آمریکا این است تا کشور‌های منطقه با یکدیگر ارتباط نداشته باشند و در این راه جوانان این کشور‌ها باید با همگرایی بیشتر در راه مقابله با گروه‌های تروریستی و امپریالیستی همدل و هماهنگ شوند.

پیروزی ایران در جریان مذاکرات هسته‌ای، یک پیروزی تاریخی بود

زیاد آمینه، رییس شاخه جوانان حزب اتحادیه بازنشستگان در لبنان، گفت: امروز بزرگترین اولویت ما یمن است و در این راه نیز از ایران به‌خاطر حمایت‌های بی دریغش تشکر می‌کنیم، ضمن این‌که پیروزی ایران در جریان مذاکرات نشان داد که ایران کشور بسیار بزرگی است که امروز جامعه جهانی باید ایران را به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قبول کند.

عربستان، مانع جریانات آزادی خواهانه است

در بخش دیگری از این نشست، یوسف بسام، مسؤول ارتباطات با بسیج از حزب الله لبنان، با تاکید بر نقش مهم ایران در منطقه، گفت: در جریان مقابله با امپریالیسم تنها کشوری که پرچم مبارزه را در دست دارد، ایران است.

وی افزود: امام خامنه‌ای رهبری انقلابی است که با رهنمود‌های خود نه تنها از حرکت‌های آزادی خواهانه منطقه ای حمایت می‌کند، بلکه تمام جهان را نیز در این راه مورد توجه خود قرار داده است.

یوسف بسام در پایان تاکید کرد: دلیل بی توجهی جامعه جهانی و به‌خصوص اعراب به موضوع یمن، کار‌شکنی‌های عربستان و قدرت رسانه‌ای این کشور استف ضمن این‌که برخی از دولت‌های منطقه‌ای نیز با خودفروشی از جریان سعودی-آمریکایی بر ضد مردم مظلو یمن، حمایت می‌کنند./856/پ201/ج

ارسال نظرات