۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۷۸۶۶۴
نماینده ولی فقیه در لرستان:

تأمل در قرآن مهم ترین وظیفه مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که قرآن دستور العمل زندگی است و تأمل در آن مهم ترین وظیفه مسلمانان است، گفت: قرآن کتاب انسان ساز، اخلاقی و تربیتی است که دست انسان را می‌گیرد و او را به کمال می‌رساند.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، عصر امروز، در مراسم افتتاح بیست وسومین کنگره قرآنی استعدادهای درخشان که در مدرسه فرزانگان خرم‌آباد برگزار شد، گفت: قرآن کتابی است که پیامبر اکرم(ص) به‌وسیله این کتاب حکومت تشکیل داد و جامعه را با این کتاب اداره کرد.

 

وی با بیان این که قرآن معجزه و  کلام خدا برای هدایت انسان‌ها و دستورالعمل زندگی است، افزود: قرآن کتاب انسان ساز، اخلاقی و تربیتی است که دست انسان را می‌گیرد و او را به کمال می‌رساند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که قرآن کتاب جاودانه، قانون زندگی، سعادت‌بخش، نور و روشنایی‌بخش، بصیرت‌بخش و فرقان است، اظهار داشت: این کتاب الهی حق و باطل، دشمن و راه را تشخیص می‌دهد.

 

وی با اشاره به این که بهترین موعظه و نافع‌ترین پندها در قرآن است، عنوان داشت: قرآن، انسان را از غفلت از خدا، خود و روز قیامت نجات می‌دهد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان وظایف مسلمانان در برابر قرآن خاطرنشان کرد: نخستین وظیفه جامعه اسلامی نسبت به قرآن آشنایی با قرآن، تعلیم و تأمل در این کتاب الهی است.

 

وی با تأکید بر این که ما باید قرآن را بشناسیم، بفهمیم و با آن انس بگیریم، افزود: تفسیر و تبیین قرآن از دیگر وظایف ما است.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که حافظ قرآن جایگاه خاصی دارد، ادامه داد: نباید به صرف حفظ تنهای قرآن بسنده کنیم چرا که حفظ قرآن هدف نیست، بلکه وسیله‌ای برای آشنا شدن و فهمیدن، تفسیر و تبیین و درک پیام‌های قرآن است.

 

وی با یادآوری این مطلب که توجه مقام معظم رهبری به قرآن سبب شد فضای جامعه، فضایی قرآنی شود، گفت: با همت آموزش و پرورش کارهای اثرگذار و ارزشمندی در راستای حفظ قرآن صورت گرفته است.

 

تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن جامعه را از گزند تهاجمات فرهنگی حفظ می‌کند

امام جمعه خرم آباد با بیان این که مسأله تلاوت، حفظ و تفسیر قرآن جامعه را از گزند تهاجم فرهنگی و هوای نفسانی حفظ می‌کند، عنوان داشت: عمل کردن به دستورات قرآن از دیگر وظایف ما است.

 

وی با اشاره به قرآن ستیزی، قرآن‌سوزی، اهانت به قرآن و حتی تحریف قرآن از سوی دشمن اظهار داشت: دشمنان اسلام متوجه ارزش قرآن شده اند و به دنبال کمرنگ جلوه دادن قرآن هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر این که امروز ما وظیفه داریم که همچون مسلمانان صدر اسلام از قرآن دفاع کنیم، یادآور شد: دنیا  و جوانان امروز تشنه قرآن هستند.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه ها و مسابقات قرآنی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید برنامه‌های قرآنی را درست تنظیم کنند و دقت کنند در راستای برنامه‌ریزی غلط، زدگی نسبت به قرآن حاصل نشود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان برگزاری مسابقات قرآنی را برای ایجاد انگیزه و آزمون در جامعه دانست و افزود: قرآن را برای قرآن باید یاد بگیریم و نوع نگاه ما به مسابقات قرآنی خاص باشد./9459/پ202/ح

ارسال نظرات