۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۲۷۸۶۹۲
کارشناس دینی:

ماهواره از دلایل اختلاف در خانواده‌ها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی آمار طلاق در کلان شهرهای ایران را نگران کننده دانست و گفت: استفاده از ماهواره یکی از دلایل این اتفاق تلخ در جامعه است.
حجت الاسلام احمد اختيارزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احمد اختیارزاده، کارشناس دینی، چهارشنبه شب در مراسم ستاد قالی شویان فین کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که مسلمان واقعی کسی است که عمل او مطابق اسلام باشد، گفت: جامع ترین کتاب خداوند تا قیامت قرآن است و به عنوان قانون بشریت از سوی خدا محسوب می شود.

 

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام، دین اسلام را مربوط به 1400 سال قبل عنوان می کنند و از این طریق در اذهان شبهه ایجاد می کنند، گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمود هرآنچه را که پیامبراکرم از طرف خدا حرام کرده است، تا قیام قیامت حرام است و هر آنچه را حلال کرده است تا قیامت حلال است.

 

این کارشناس دینی گفت: همانطور که پیامبر اکرم(ص) خاتم النبیین است و امام علی(ع) جانشین و وصی ایشان است، قرآن نیز خاتم الکتاب بعد از 105 کتاب آسمانی و جامع ترین کتاب الهی است.

 

وی با اشاره به این که اگر ما جاهل و نادان هستیم و دین اسلام را درک نمی کنیم، این نشان از نقص دین نیست، بلکه عیب در فهم ما از دین است، گفت: دین اسلام یک دین کامل، جهان شمول و پاسخگوی بشریت تا قیامت است.

 

حجت الاسلام اختیارزاده یاد آور شد: خداوند خطاب به پیامبر اسلام(ص) می فرماید به مردم بگو اگر یک سوره مانند سوره های قرآن بیاورید، من دست از پیامبری خود بر می دارم.

 

عقب ماندگی های مسلمانان نه از اسلام، بلکه از عمل آن‌ها است

حجت الاسلام اختیارزاده در ادامه با اشاره به این که بسیار دانشمندانی بودند که با سال ها تلاش خود نتوانستند یک سوره مانند سوره های قرآن بیاورند، گفت: ما باید بین مسلمانی خود و حقیقت اسلام تفاوت قائل باشیم، از این رو مشکلات و عقب ماندگی های مسلمانان از اسلام نیست بلکه از عمل ما است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که اسلام یک درهم ربا را مساوی با شش مرتبه زنا دانسته است، گفت: در جامعه مسلمانان نباید ربا، زنا، کلاهبرداری، آبروریزی، کم فروشی و بدحجابی باشد.

 

به گفته وی، در کلان شهرهای ایران آمار طلاق سرسام آور شده است، از این رو استفاده از ماهواره در منازل یکی از دلایل این اتفاقات تلخ در جامعه است.

 

وی با اشاره به این که بسیاری از عملکردهای ما مطابق دین اسلام نیست، گفت: مسلمان واقعی دغدغه دین دارد و اگر احکام دین در جامعه اجرا نشود، در وجودش آرامش وجود ندارد.

 

حجت الاسلام اختیارزاده گفت: در جامعه امروز بسیاری از منکرات به راحتی انجام می شود، اما ما جرأت نهی کردن از منکر را به خود نمی دهیم.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که مسلمانی ما با اسلامی که پیامبر اکرم(ص) آورده است بسیار تفاوت دارد، گفت: خداوند می فرماید کسانی که مرتکب گناه می شوند و به احکام دین می خندند، هنگام ورود به جهنم به آنها می گوییم این همان دوزخی است که به شما وعده داده بودیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات