۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۷۸۷۴۱

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ دیدار مسؤولان حوزوی با خانواده شهدای امیری، تجلیل از مرتلین قرآنی در استان کرمانشاه و برپایی 15 کرسی تلاوت قرآن کریم در کرمانشاه برخی از عناوین اخبار کوتاه غرب کشور است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جمعی از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه و مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه از خانواده شهدای امیری دیدار کردند.

 

حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور، مدیر حوزه علمیه امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در دیدار با خانواده شهدای امیری عنوان داشت: رشادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، حماسه ای بزرگ آفرید و این حماسه درسی عظیم برای دشمنان اسلام و انقلاب شد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طی هشت سال دفاع مقدس تمامی دنیا در برابر انقلاب و نظام ایستادند و تنها هدفشان نابودی جمهوری اسلامی ایران بود اما مجاهدت و ایثار مردان بزرگ انقلاب دسیسه های دشمنان و شیاطین را خنثی کرد.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: قطعأ شهدا برای زنده نگه داشتن ارزش های اسلام و فرامین خداوند جنگیدند و امروزه شاهد اقتدار و عظمت ایران و اسلام هستیم.

 

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) کرمانشاه با اشاره به اهداف دشمنان اظهار داشت: دشمنان به دنبال ضربه زدن به اسلام و انقلاب هستند، اتحاد و انسجام میان مسلمانان و تقویت روحیه شهادت طلبی سدی در برابر هجمه های دشمنان خواهد بود.

 

حجت الاسلام صرفی پور یادآور شد: شهدا گوی سبقت را از هم ربودند و با ایمان راسخ، پیروی از ولایت فقیه به ندای امامشان لبیک گفتند و قهرمانانه در برابر تجاوز دشمنان به خاکشان، پاسداری کردند، امنیت و آرامش ایران مدیون خون پاک شهدای دوران دفاع مقدس می باشد.

 

وی در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان داشت: زنده نگاه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، آنچه شهدا در طی هشت سال دفاع مقدس به دست آوردند را باید حفظ و پاسداری کرد.


شایان ذکر است، شهید محمد علی و محمد حسین امیری، این دو مرد آسمانی هر دو در یک تاریخ و در سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

 

تجلیل از مرتلین قرآن کریم رمضان 1436

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه مراسم تجلیل از مرتلین و عوامل اجرایی طرح با قرآن در کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام قبادی، مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این مراسم عنوان داشت: استان کرمانشاه ظرفیت بالایی در زمینه فعالیت های قرآنی دارد و در ایام ماه مبارک رمضان با وجود گرمای هوا، روزه داران کرمانشاهی استقبال خوبی از مراسمات جزء خوانی و قرآنی داشتند.


وی اجرای چنین طرح هایی را زمینه آشنایی با مرتلین با استعداد و معرفی آن ها دانست و افزود: مرتلین قرآنی موجب شکوفایی جامعه قرآنی شده و برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم بصورت روزانه و در مسجد جامع کرمانشاه، سبب الگوسازی برای شهرستان ها و دیگر استان ها شده و می توانند زمینه ساز اجرای طرح های بیشتر در حیطه قرآن و تفسیر آن باشد.


لازم به ذکر است در پایان این مراسم از آغاز به کار ساخت و احداث مرکز فعالیت های قرآنی غرب کشور خبر داده شد.


برپایی 15 کرسی تلاوت قرآن در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، 15 کرسی تلاوت قرآن کریم در سطح استان کرمانشاه برگزار می شود.


کرسی های تلاوت قرآن کریم در 15 مسجد استان برپا می شود و قاریان مطرح به تلاوت آیاتی از قرآن کریم می پردازند.


گفتنی است، این کرسی های تلاوت در دو مسجد نورالحسین و چهارمین شهید محراب برگزار شده است و در ادامه تلاوت قرآن کریم روحانیان مستقر در مساجد نیز به برشماری نکاتی از قرآن کریم می پردازند.


شایان ذکر است، این کرسی های تلاوت از ابتدای مرداد ماه جاری آغاز شده و تا اواخر شهریور ماه ادامه پیدا می‌کند./857/پ203/ح

ارسال نظرات