۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۷۸۷۶۶
گزارشی از سفر رییس جمهور به شهرستان های جنوب غرب تهران؛

رییس جمهور: تنها بخشی از قدرت خود را در ماه های گذشته به رخ جهانیان کشاندیم/ غم و غصه ما بیکاری است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در سفر به شهرهای جنوب غرب تهران، با بیان این که ملت ایران در ماه ‌های گذشته بخشی از قدرت و توان فوق‌العاده‌اش را به رخ جهانیان کشاند، گفت: به عنوان رییس جمهور منتخب ملت ایران نمی‌توانم بپذیرم که جوان تحصیلکرده و با دانش ما که دارای مدرک مهندسی است پس از سه سال همچنان بیکار باشد.
سفر رييس جمهور به جنوب غرب تهران
به گزارش خبرگزاری رسا، رییس جمهور در دومین مرحله سفر کاروان تدبیر و امید به استان تهران روز پنجشنبه وارد شهرستان‌های جنوب غرب این استان شد و مورد استقبال مردم و مسؤولان قرار گرفت.
 
بر اساس گزارشی که پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری منتشر کرد؛ مردم همیشه در صحنه اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم در جنوب غرب تهران، در دومین مرحله سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان تهران، استقبال گرم و با شکوهی از رییس جمهوری و هیأت همراه کردند.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح پنج شنبه در ادامه سفرهای خود به استان‌های کشور، وارد جنوب غرب تهران شد و در بدو ورود به ورزشگاه خلیج فارس اسلامشهر مورد استقبال ائمه جمعه و مقام‌های ارشد محلی شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم قرار گرفت.
 
رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم اسلام شهر، بهارستان و رباط کریم:
 
دولت تدبیر و امید خادمی کوچک در مسیر اراده مردم بزرگ ایران است
رییس جمهوری در اجتماع بزرگ مردم اسلام شهر، بهارستان و رباط کریم در جنوب غرب تهران با تاکید بر اینکه "از توافق بزرگ هسته ای، بجز صهیونیست ها و جنگ طلب ها در آمریکا، همه ملتهای منطقه خوشحالند"، گفت: امروز دروازه ای که دشمنان اسلام و ایران به روی این ملت بسته بودند تا نتوانیم با دنیا در تعامل باشیم ومحصولات خود را صادر کنیم ، باز شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید خادمی کوچک در مسیر اراده مردم بزرگ ایران است و امروز باید از تمام استعداد و توان خود برای آبادانی ایران و تولید و صدور محصولات ایرانی به منطقه و جهان استفاده کنیم.
 
رییس جمهوری گفت: اگر تا امروز دستاوردی داشته‌ایم بخاطر مشارکت، حضور، وحدت و ایستادگی و استقامت مردم بوده است و تردید ندارم تا زمانی که ملت در صحنه است به همه اهداف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی دست خواهیم یافت زیرا اصلی‌ترین انرژی، انرژی ملت ایران است.
 
دکتر روحانی، از ملت ایران بخاطر ایستادگی، دلاوری، صبر و مقاومت در طول سال‌های گذشته برای احقاق حق خود و آمادگی برای توسعه همه جانبه ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: ملت ایران در ماه ‌های گذشته بخشی از قدرت و توان فوق‌العاده‌اش را به رخ جهانیان کشاند.
 
رییس شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: این ملت در دوران دفاع مقدس با ایستادگی در برابر همه قدرت‌ها و تجهیزات و تسلیحات آنها، قدرت خود را به رخ جهانیان کشاند.
 
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز ملت ایران قدرت سیاسی و دیپلماسی خود را به جهانیان نشان داد، گفت: در تاریخ دهه‌های گذشته سه مرتبه اسراییل غاصب به لرزه درآمد، یکبار 22 بهمن با پیروزی انقلاب اسلامی و استیلای لا اله الا الله بر همه کفر جهان، بار دوم زمانی بود که ملت بزرگ و قدرتمند ما در برابر متجاوزان در دفاع مقدس به پیروزی رسید و سومین بار زمان توافق ایران با قدرت‌های جهانی در وین بود. ما می بینیم که رژیم صهیونیستی مدام در حال فریاد است و با وجود خوشحالی همه ملت‌های منطقه و ملت ایران از توافق، تنها صهیونیست‌ها و جنگ‌طلب‌ها در آمریکا ناراحت و ناخرسند هستند.
 
دکتر روحانی افزود: ما به شهامت ملت، به حقوقدانان و دیپلمات‌های کشورمان افتخار می‌کنیم که توانستند در برابر قدرت‌های جهان و در پشت میز مذاکره بعد از 23 ماه تلاش و مذاکرات سخت و نفسگیر، با دست پر به سرزمین خود بازگردند.
 
رییس جمهوری در حالی که سخنانش با تشویق مردم همراه بود با اشاره به اینکه ورزشکاران با جام غرور و افتخار بازمی‌گردند و دیپلمات‌ها با برجام به آغوش میهن بازگشتند، تصریح کرد: به عنوان خادم مردم از دانشمندان هسته ای و دیپلماتهایمان تشکر می‌کنم.
 
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: اگر دولت راهی انتخاب کرده که به آرامش در جامعه و کاهش آلام مردم در امر سلامت، بهداشت و درمان منتهی شده است و کشور از مسیر رکود به سمت رونق اقتصادی حرکت کرده و در برابر 6 قدرت جهانی به پیروزی رسیده ایم، به دلیل تدبیر و امید مردم است.
 
رییس جمهوری اظهار داشت: دروازه‌ای که دشمنان ملت به روی ما بسته بودند تا نتوانیم با دنیا در ارتباط باشیم و محصولات کشور را نتوانیم به منطقه و جهان صادر کنیم و دیگران نتوانند این کشور پرافتخار و کهن را ببینند، امروز به حول و قوه الهی گشوده شده و این مانع برداشته شده است.
 
دکتر روحانی ادامه داد: امروز روز آغاز و حرکت به سمت فضایی است که به روی ما باز شده و باید با تمام توان و ظرفیت برای تولید ، آبادانی و صادرات محصولات استفاده کنیم.
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه ما می‌توانیم به قله‌های بلند فتح و پیروزی به امید حق دست پیدا کنیم، از حضور و حمایت پرشور مردم در استقبال از هیأت دولت در این روز گرم تابستان، تشکر و قدردانی کرد و گفت: من از طرف شما از دانشمندان هسته‌ای که از سال 1376 تلاش کردند، بخاطر تلاش، ایثار و ایستادگی‌شان بویژه از شهدای هسته‌ای که در مسیر پیشرفت و توسعه کشور جان خود را فدا کردند، تشکر کنم. من در ضمن از دیپلمات‌ها ورزیده، دانشمند و هنرمندان قدردانی می‌کنم که در صحنه دیپلماسی برای ما با وجود همه دشواری‌ها با منطق و استدلال غرور آفریدند و حقوق ملت ما را در اوج قدرت و عزت به منصه ظهور نشان دادند.
 
دکتر روحانی اظهارداشت: قطعنامه هایی که به غلط می گفتند ایران حق دستیابی به فناوری هسته ای را ندارد امروز با درایت دیپلمات‌های کشورمان لغو شده و در همان سازمان ملل و شورای امنیت و در قالب قطعنامه 2231، این حق هسته ی ایران در سایه تلاش سیاستمداران دلاور این سرزمین به رسمیت شناخته شده است.
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه اراده ملت ایران تنها برای در هم شکستن قفل و زنجیر تحریم و لغو قطعنامه‌ها نبود، گفت: شما با قدرت‌تان سایه شوم جنگ را از سر کشور برداشتید و از امروز به بعد در سایه پس از توافق، ملت ایران باید در فضای ایجاد شده دست در دست هم بدهند و تولید را رونق بخشند.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه ما پای میز مذاکره نشستیم تا فضایی برای تعامل و همکاری با کشورها باز کنیم، اظهار داشت: بزرگترین هدف از مذاکرات هسته‌ای ایجاد فضای مناسب برای تولید و اشتغال بود زیرا غم و غصه ما بیکاری جامعه ایران بود.
 
رییس جمهوری ادامه داد: به عنوان رییس جمهور منتخب ملت ایران نمی‌توانم بپذیرم که جوان تحصیلکرده و با دانش ما که دارای مدرک مهندسی است پس از سه سال همچنان بیکار باشد.
 
دکتر روحانی با انتقاد از سخنی که می‌گوید اشتغال فقط برای پسران ایجاد شود، این سخن را باطل خواند و گفت: مردم ایران اعم از زن و مرد، پسر و دختر فرقی با یکدیگر ندارند، همه در صف واحد و پای درس یک استاد بوده و استعداد و هنر ایرانی را دارند .
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه امروز زمان وحدت، اتحاد و همدلی برای کار، تلاش و توسعه کشور ایران است، گفت: مهم‌ترین نعمت خداوند به این سرزمین، ملت بزرگ و اخلاق‌مدار است ؛ملتی که به اسلام، قرآن، پیامبر(ص)، امامان(ع) و ایران افتخار می‌کند.
 
دکتر روحانی در ابتدای سخنان خود از مردم اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم به عنوان مردمی خونگرم، دلاور و میهمان‌نواز یاد کرد و با اشاره به اینکه رییس جمهور و هیأت دولت مفتخر هستند که میهمان مردم جنوب غرب استان تهران می باشند، گفت: در این سفر به حول و قوه الهی برای سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم، 15 طرح و پروژه با اعتباری بیش از 877 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
 
رییس جمهوری با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای احداث قطار سریع‌السیر چهارخطه از اسلامشهر به تهران با اعتبار 400 میلیارد تومان، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا سال 1394 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
 
دکتر روحانی با اشاره به اجرای طرح‌های مخابراتی، بهداشت، راه و راه‌آهن بار دیگر یادآور شد: دولت یازدهم هیچ طرح و وعده‌ای را مطرح نخواهد کرد مگر آنکه آن طرح در سال جاری و سال آینده عملیاتی شود.
 
مهندس هاشمی استاندار تهران نیز ضمن خیرمقدم به رییس جمهوری و هیأت همراه ابراز امیدواری کرد مسایل و مشکلات شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان و رباط‌ کریم در جنوب غرب استان تهران در این سفر با تلاش همه مسئولان مرتفع شود.
 
 
حضور رییس جمهور در جلسه شورای اداری سه شهرستان اسلام شهر، بهارستان و رباط کریم
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه درآمدهای نفتی باید در بخش زیرساخت ها و اجرای طرح های کلان برای نسل های آینده هزینه شود، از استانداران و فرمانداران کشور خواست تا با بکاربستن همه توان خود به دنبال راهکارهایی باشند که منجر به سرمایه گذاری غیردولتی و افزایش تولید بدون اتکا به بودجه دولتی شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری سه شهرستان اسلام شهر، بهارستان و رباط کریم، گفت: امروز و پس از توافق وین دولت وظیفه خود می داند که شرایط را برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بیش از پیش فراهم سازد.
 
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه نظام اقتصادی کشور باید مبتنی بر تولید باشد و نه توزیع، اظهارداشت: باید مدیران همه بخشها بیاندیشند که چگونه می توانند مولد باشند و مرکز تولید را تقویت کنند.
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح و امنیتی ما باید فضا را برای کار و تولید ، امن نگهدارند و وزرا و مدیران باید با برداشتن موانع کار را برای حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان تسهیل کنند، اظهارداشت: پول نفت نباید صرف هزینه های جاری نظیر حقوق کارمندان شود بلکه باید این درآمدها تبدیل به سرمایه گذاری در طرح های کلان برای نسل های آینده شود.
 
دکتر روحانی افزود: در دیدار مقامها و هیات های خارجی که در روزهای اخیر افزایش داشته است به صراحت گفته ایم مبنای کار این است که سرمایه و فناوری به ایران آورده شود و با یکدیگر صادرات مشترک داشته باشیم.
 
رییس جمهوری با اشاره به اعتبارات اختصاص داده شده به سه شهرستان اسلام شهر ، بهارستان و رباط کریم گفت: هدف ما اجرای طرحهای زیربنایی بوده و از تخصیص های انجام شده به طرح های حمل و نقل و ایجاد شبکه فاضلاب شهری با توجه به اهمیت تردد مردم به تهران و کمبود آب در منطقه و کشور می توان به این موضوع پی برد.
 
دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر و قدردانی از استقبال گرم و صمیمی مردم این سه شهرستان از هیات دولت، اظهارامیدواری کرد که این سفر منشاء خدمت ، برکت و حرکت در منطقه شود چرا که خدمت به مردمی که وفادار به اسلام، نظام جمهوری اسلامی و منافع ملی هستند، وظیفه ما است.
 
رییس جمهوری با اشاره به برخی مشکلات شهرستانهای حاشیه تهران و پیامدهای قرارگرفتن در حاشیه پایتخت گفت: شهرستانهای اطراف تهران نیازمند توجه هستند و دولت باوجود محدودیتهای فراوان، نسبت به حل و فصل مشکلات ساکنان این شهرها اهتمام ویژه ای دارد.
 
دکتر روحانی با اشاره به دشواری های آغاز به کار دولت یازدهم با توجه به میراث به جا مانده از دولتهای پیشین افزود: تردید ندارم که همه مشکلات کشور با توجه به عنایات حضرت حق و الطاف حضرت ولی عصر(عج) و ائمه هدی(ع) و فداکاری، ایستادگی ، ایثار و امید مردم به آینده ، حل و فصل خواهد شد.
 
محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این جلسه با اشاره به تخصیص اعتباری بالغ بر چهار برابر اعتبارات استان، به سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط کریم گفت: این رقم با دستور رییس جمهوری و به منظور تسریع در توسعه منطقه و خدمت‌رسانی به مردم شریف این سه شهرستان اختصاص یافته است.
 
وی با تفکیک رقم‌های اختصاص یافته به بخش‌های مسکن، عمران، شهرسازی، حمل و نقل، بهداشت، منابع آب و طبیعی، کشاورزی، ارتباطات و مخابرات و تکمیل ورزشگاه خلیج فارس اسلامشهر گفت: تنها رقم 500 میلیارد تومانی اختصاص یافته به دو طرح حوزه حمل و نقل این سه شهرستان معادل بودجه کل برخی استان‌ها در سفرهای رییس جمهوری به استان‌ها است.
 
در این جلسه همچنین از طریق ویدئوکنفرانس و با دستور رییس جمهوری، طرح احداث کمربندی جنوبی اسلام شهر، بهارستان و رباط کریم آغاز و نمایشگاه دائمی صنعت مبل و صنایع وابسته به طور رسمی افتتاح شد.
 
همه مردم باید در زمینه رونق اقتصادی احساس مسئولیت کنند
رییس جمهوری با تصریح بر لزوم رفع بروکراسی پیچیده و مشکلات دریافت تسهیلات بانکی از پیش پای توسعه و رونق بخش تولید در کشور اظهار داشت: همه مردم در بخش‌های مختلف باید احساس مسئولیت کنند تا با کمک یکدیگر مشکل اشتغال کشور را حل و فصل کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به سه شهرستان اسلامشهر، بهارستان و رباط‌کریم در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امیدوارم در پسا توافق در عرصه اقتصادی و از جمله در زمینه صنعت و کشاورزی همه مردم به صحنه بیایند، گفت: ایجاد فضای مناسب برای تولید و جذب سرمایه و تکنولوژی وظیفه دولت است و این مردم هستند که باید برای رونق تولید و توسعه کشور به صحنه بیایند، چرا که دولت به تنهایی قادر به اداره مطلوب بخش اقتصاد و تولید کشور نیست.
 
رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت از پیشنهادات مردم در امر رونق تولید حمایت و پشتیبانی خواهد کرد، افزود: بروکراسی طولانی و پیچیده و مشکلات اعطای تسهیلات بانکی به مردم در امر تولید، از مشکلات جدی کشور در امر توسعه و رونق تولید است.
 
رییس جمهوری تصریح کرد: بانک‌ها باید در زمینه اعطای تسهیلات به بخش تولید فعال شوند، چرا که هنگامی که تولید کنندگان و بانک‌ها با یکدیگر به صحنه بیایند، کارها بسیار بهتر پیش می‌روند. بانک‌ها باید واسطه خوبی بین پس‌انداز مردم، تولید و بنگاه‌های اقتصادی باشند.
 
دکتر روحانی با بیان اینکه باید تسهیلات لازم برای رونق تولید و در نتیجه پیشرفت و توسعه کشور تامین شود، خاطرنشان ساخت: اگر بتوانیم با همکاری یکدیگر عرصه تولید کشور را نیز رونق ببخشیم، آنگاه می‌توانیم همانند مذاکرات هسته‌ای در سایر زمینه‌ها نیز با دنیا تعامل کنیم و با تلاش اهداف و سیاست‌های کلی نظام را محقق کنیم.
 
رییس جمهوری در بخش دیگری از این گفتگو شهرک بهسازی صنایع چوب ایران را از لحاظ ساختمانی و فعالیت بسیار مدرن و در چارچوب شهرک‌های ساختمانی پیشرفته و روز دنیا توصیف کرد و گفت: چنین شهرک‌های صنعتی باید در کل کشور الگو شوند. /924/د101/ج
ارسال نظرات