۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۷۸۷۷۱
استاد حوزه علمیه:

حقوق بشر آمریکایی ارمغانی جز جرم و جنایت ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصل‌نژاد با اشاره به جنایت آمریکا در هیروشیما و ناکازاکی، گفت: حقوق بشر آمریکایی با زیر پا گذاشتن اخلاق و حقوق ذاتی انسان ها جرم و جنایت را برای جهان به ارمغان آورده است.
 حقوق بشر آمريکايي

حجت الاسلام سید ودود اصل نژاد، معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالگرد بمباران شیمیایی هیروشیما از سوی آمریکا، گفت: در جریان این بمباران 160 هزار نفر کشته و زخمی شدند و آثار آن هنوز نیز در آن منطقه وجود دارد و این یکی از مصادیق کارنامه سیاه آمریکا است.

 

وی ادامه داد: تاریخ، جنایت های بی رحمانه آمریکا بر انسان های بی گناه را فراموش نخواهد کرد و کارنامه سیاه آمریکا باید شناسانده شود و جنایت های مختلف آمریکا در هیروشیما، فلسطین، غزه، یمن، عراق و … نمونه ای  از حقوق بشر آمریکایی است.

 

معاون تهذیب مدرسه علمیه طالبیه، آمریکا را مدعی اخلاق انسانی و حقوق بشر خواند و گفت: این چه نوع اخلاقی است که ثمره آن کشتار و به خاک و خون کشیدن انسان های بی گناه است، زمانی که اخلاق و حقوق آلت دست استکبار برای جلب منفعت شود، نتیجه ای جز نسبی گرایی اخلاق را در بر نخواهد داشت.

 

وی اذعان داشت: بنابر نسبی‌گرایی اخلاقی، چنین نیست که چیزی صرفاً درست یا نادرست باشد؛ بلکه ممکن‌است چیزی مطابق با جامعه‌ای درست و مطابق با جامعه‌ای دیگر نادرست باشد. نسبی‌گرایان معتقدند که قضاوت انسان درباره درستی و نادرستی به زمان و مکان و شرط‌های دیگری بستگی دارد.

 

این استاد حوزه اظهار داشت: ملاک نگرش و دید آمریکایی نسبت مسائل و مباحث انسانی و اخلاقی مادی و منفعت طلبانه است، زمانی که ملاک و ارزش منفعت و مادیت شود انسان ها زمانی ارزش خواهند یافت که در راستای اهداف او باشد.

 

وی اضافه کرد: در مقابل، حقوق بشر اسلامی نماد همدلی، آرامش و سعادت درجامعه می باشد و در بردارنده غیرت، عظمت، انسانیت، اخلاق و رفتار سالم است و تلاش دارد تا این اوصاف را در میان مردم به ارمغان آورد./854/ت302/ب4

ارسال نظرات