۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۷۸۷۷۴
عضو هیأت رییسه مجلس:

سوء مدیریت ها عامل عمده مشکلات اقتصادی کشور است

خبرگزاری رسا ـ فرهنگی با تأکید بر این‌که همه مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها نیست، گفت: سوء مدیریت ها عامل عمده مشکلات اقتصادی کشور است.
محمدحسين فرهنگي، عضو هيئت رئيسه مجلس


محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اظهار داشت: حضور ایران در این مذاکرات به دلیل مسائل اقتصادی و بین المللی ضروری بود اما طرف های مقابل حسن نیت نشان ندادند.


وی با تأکید بر عدم اعتماد ملت ایران به آمریکا که حقیقتی مسلم و فارغ از هرگونه شعارزدگی است، خاطرنشان کرد: آمریکا علی رغم فتوای رهبر انقلاب مبنی بر حرام بودن ساخت سلاح اتمی، به بهانه ساخت تسلیحات اتمی از سوی ایران؛ تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و حتی دارویی را اعمال، بعدها موضوعاتی همچون بازرسی از مراکز نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته ای را مطرح کرد.


نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به ابعاد مختلف جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران و غرب گفت: جمع بندی حاصل شده، نه خوشحالی و نه مصیبت برای کشور به بار آورده است، نباید تلقی کرد که این توافق ننگین است، چراکه هنوز متن توافق به صورت کامل و دقیق مورد بررسی کارشناسان فنی، حقوقی و نظامی قرار نگرفته است.


وی با بیان این‌که برجام هسته ای دارای شفافیت لازم نیست؛ گفت: در این مذاکرات ایران خواستار بیرون آمدن پرونده هسته ای از شورای امنیت سازمان ملل بود و به جای درج جمله ای شفاف در این رابطه، چندین صفحه متن با کلمات دوپهلو در این باره وجود دارد، ضمن این‌که برداشت طرف مقابل از عبارات برجام متفاوت از نیت توافق است.


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که توافق هسته‌ای می تواند دستاوردهای موقتی داشته باشد؛ اما با توجه به معلق بودن بندهای مربوط به لغو تحریم، ریسک قراردادهای بین المللی اقتصادی ایران با سایر کشورها بالا می رود، افزود: مجلس با ابزارهای قانونی خود می تواند جلوی سوء استفاده های طرف مقابل از این توافق را بگیرد.


وی با بیان این‌که نمایندگان مجلس تمام توان و دقت نظر را در بررسی متن برجام خواهند داشت، گفت: مجلس می تواند در قالب طرحی الزامات مدنظر را در توافق هسته ای تصویب کرده و دولت را موظف به اجرا آنها کند، ضمن این‌که اعلام نظر مجلس شورای اسلامی قبل از دانستن موضع آمریکا درست به نظر نمی رسد.


فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که همه مشکلات اقتصادی کشور مربوط به تحریم ها نیست، تصریح کرد: سوء مدیریت ها عامل عمده مشکلات کشور است که حتی می تواند آثار مذاکرات هسته ای را نیز از بین ببرد./853/ت302/ش

ارسال نظرات