۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۷۸۷۸۹
مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

تعمیر و تکمیل 23 مدرسه علمیه استان کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: از محل اجرای نیت واقفان 23 مدرسه علمیه در استان کرمانشاه تکمیل و تجهیز شده است.
نشست خبري اوقاف و امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ظهر امروز در نشست خبری با تشریح برنامه های فرهنگی سه ماهه اول سال 1394 اداره کل اوقاف و امور خیریه، عنوان داشت: شانزده میلیارد تومان اعتبار از سفر رهبر معظم انقلاب به کرمانشاه به مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه استان کرمانشاه تزریق و بسیاری از مساجد استان کرمانشاه به واسطه این اعتبار ساخته شد.


حجت الاسلام حسینی اراکی اظهار داشت: 195 مسجد از محل منابع استانی به مبلغ دو میلیارد و 600 میلیون تومان تکمیل، تجهیز و ساخته شده است.


وی در ادامه افزود: مبلغ 165 میلیون تومان از محل بودجه ابلاغی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در راستای تکمیل و تعمیر 30 مسجد هزینه شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با بیان اینکه بسیاری از بقاع و امامزادگان استان کرمانشاه تکمیل و تجهیز شده اند ابراز کرد: در بخش معاونت بهره وری و اقتصاد 20 بقعه و امامزاده با اعتبار 36 میلیارد ریال تکمیل و اکنون به عنوان قطب فرهنگی در استان کرمانشاه تبدیل شده اند.


حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری، گفت: عمده ترین بخش فعالیت های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اجرایی کردن طرح آرامش بهاری بود که 21 بقعه و امامزاده در اجرایی کردن این طرح بزرگ نقش داشتند که بیش از 17000 نفر از زائران به بقاع متبرکه جهت زیارت و اسکان مراجعه کردند.


وی به اهمیت و حضور ثابت طلاب و مبلغان در مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه اشاره و تأکید کرد: قطعا حضور روحانیان زمینه ساز برنامه های فرهنگی و ترویج و تبیین دین مبین اسلام خواهد شد و توانستیم با اعزام روحانیان و طلاب اعزامی و بومی برنامه های فرهنگی در سطح استان نقش بسزایی در اجرایی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب داشته باشیم./857/پ202/ب4

ارسال نظرات