۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۷۸۸۱۷
معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کرمانشاه:

انجمن یاوران وقف در استان کرمانشاه راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: مراکز مشاوره بهترین وسیله در جهت ثبت و راه اندازی موقوفات جدید هستند.
انجمن یاوران وقف در استان کرمانشاه راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین قبادی معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه به جذب بی نظیر اعتبارات در حوزه وقف اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه استان کرمانشاه توانسته است در جذب اعتبارات و تخصیص آن در ساخت، تعمیر و تکمیل مساجد رتبه بالایی در کشور به دست آورد.


حجت الاسلام قبادی در ادامه افزود: وقف سنت حسنه ای است که باید در جهت شرکت هر چه بیشتر خیران در این امر پسندیده تمهیدات مناسبی صورت گیرد و با افزایش تعداد خیران استان، می توان قدم های بزرگی به سمت برطرف ساختن نیازهای جامعه و یکسان سازی امکانات برای تمام افراد اعم از مستحق و نیازمند برداشت.


وی با اشاره به فعالیت ها و اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه یادآور شد: این اقدامات در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و برطرف کردن نیازهای جامعه همسو با مطالبات رهبر معظم انقلاب، زمینه ساز ایجاد موقوفات جدید و ایفا کردن نقش امین اداره اوقاف نسبت به واقفان است.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از راه اندازی مراکز مشاوره وقف جدید خبر داد و اظهار داشت: هفت مرکز وقف جدید در راستای مشاوره و برطرف کردن نیازهای روز جامعه ایجاد می شود که بتوان به واسطه این مراکز، موقوفات را در راستای نیازهای جامعه صرف کرد.


وی با اشاره به راه اندازی این مراکز وقف ابراز کرد: بیش از 27 موقوفه در سال 94 با مراجعه واقفان به مراکز مشاوره ثبت و راه اندازی شده است.


حجت الاسلام قبادی در پایان کرمانشاه را همواره پیشقدم در زمینه وقف دانست و تصریح کرد: راه اندازی انجمن یاوران وقف در استان یکی دیگر از اقدامات ارزنده اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه است که در بخش های مختلف از جمله بخش سلامت، مسایل تحصیلی و دیگر حوزه ها به فعالیت می پردازد.


گفتنی است، در پایان این مراسم با حضور مسؤولان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و جمعی از خبرنگاران از روند عمرانی تکمیل و تجهیز بقعه امامزاده ابراهیم(ع) بازدید کردند./857/پ202/ب4

ارسال نظرات