۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۷۸۸۲۲
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

فرهنگ عمومی جامعه مد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: برای فرهنگ تعاریف بسیاری ارائه شده اما فرهنگ عمومی جامعه باید مدنظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.
آيت الله سليماني نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان که ظهر امروز در سالن اجتماعات اشراق زاهدان برگزار شد، گفت: پیشوایان دینی ما قبل از اینکه جامعه شناسان بفهمند که انسان‌ها شخصیت‌هایی متفاوت دارند به این مسأله پی برده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: جامعه‌شناسان معتقدند که انسان در قالب یک بدن کار می‌کند که هر عضو کار خاصی را انجام می‌دهد و اعضای دیگر از انجام وظیفه عضو دیگر ناتوان هستند.

 

وی عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو واژه فرهنگ و ارشاد را در بر دارد همگان گمان می‌کنند که معنی این دو واژه را می‌دانند در حالی که این‌گونه نیست برای فرهنگ تعاریف بسیاری ارائه شده اما آنچه برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدنظر است فرهنگ عمومی جامعه می باشد.

 

آیت الله سلیمانی بیان داشت: فرهنگ عامه یعنی شیوه‌های زندگی مردم باید همواره نظر اهالی فرهنگ باشد سپس هدایت و ارشاد انجام می‌شود، در سیستان و بلوچستان هم فرهنگ سیستانی و هم فرهنگ بلوچی وجود دارد که باید به یکدیگر پیوند داده شوند.

 

وی با اشاره به اقدامات حجت الاسلام دانشی مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در دوران مسؤولیت بیان کرد: ایشان برنامه‌های زیبایی را در این مدت انجام دادند با وجود اینکه محدودیت‌هایی در کارشان بود اما چون از سر عزت چنین محدودیت‌هایی به وجود آمد شیرین بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در این استان باید به عزیزان قاری ما توجه بیشتری شود ما استعدادهای فراوانی در زمینه‌های قرآنی داریم و باید برنامه‌ای برای کشف آنها تدوین شود.

 

وی اشاره کرد: برای حجت الاسلام دانشی که در فرهنگی‌ترین نقطه کشور یعنی شهر مقدس قم خدمت خواهد کرد آرزوی توفیق داریم همچنین امیدواریم که جناب مسگرانی هم در انجام وظایف خود موفق باشند./831/پ202/ب4

ارسال نظرات