۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۲۷۸۸۷۸
مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا مطرح کرد؛

ضرورت نهادینه سازی فرهنگ اسلامی از سنین کودکی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول تربیت آموزش سپاه شهرضا با تاکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ صحیح اسلامی از سنین خردسالی و کودکی، گفت: منش و رفتار والدین و نحوه برخورد معلمان و حتی افراد اجتماع نقش موثری در تربیت صحیح فرزندان در جامعه اسلامی دارد.
فضاي مجازي كودكان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل کارگر، مسؤول تربیت و آموزش سپاه شهرضا عصر امروز در جلسه اقشار بسیج شهرضا غفلت مسلمانان از نقش و وظایف اجتماعی خود را سبب افزایش معضلات اجتماعی جامعه اسلامی دانست و افزود: متأسفانه امروزه مسلمانان در کشورهای اسلامی تنها به ادای وظایف فردی اکتفا و از نقش اجتماعی خود غفلت کرده اند، از این رو این مسأله سبب افزایش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به مطالعات انجام شده در نحوه فعالیت هفده اتحادیه صنفی شهرستان شهرضا گفت: از نحوه عملکرد اتحادیه های صنفی می توان مطالبات عمومی و سلیقه اجتماعی مردم را به دست آورد و از تغییرات روحیه مردم آگاه شد.

 

مسؤول تربیت آموزش سپاه شهرضا ترویج فرهنگ اسلامی در بین اصناف و بازاریان را زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگ اسلامی مردم دانست و تأکید کرد: حضور مستمر اصناف و بازاریان در صحنه های مختلف اجتماعی بیانگر این موضوع مهم است که اگر فرهنگ اسلامی از طریق این قشر در جامعه منتشر شود ماندگاری و اثر بخشی زیادی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام کارگر صنف لوازم التحریر را یکی از موثرترین اصناف در تغییر نگرش مردم به سوی تعالیم اسلامی دانست و گفت: فروش لوازم التحریر با مارک های غربی زمینه گسترش فرهنگ غرب را در کودکان و نوجوانان ایجاد می کند که یکی از بارزترین آنها فرهنگ برهنگی و عریانی است.

 

وی تاکید کرد: تهاجم فرهنگی دشمن ابعاد و زوایای مختلفی دارد که با توجه به پیشرفت جوامع بشری شیوه های آن نیز تغییر کرده و توزیع نوشت افزار با الگوهای از پیش تعریف شده یکی از آنها است.

 

مسؤول تربیت آموزش سپاه شهرضا با اشاره به توزیع بسته های لوازم التحریر با مارک های اسلامی در فروشگاه های این صنف در شهرضا یادآور شد: به دنبال هماهنگی های انجام شده با چند واحد انتشاراتی در استان قم این بسته ها تهیه و با قیمت مناسب در اختیار این صنف قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام کارگر در بخش دیگری از سخنان خود عضویت فرزندان در گروه های مختلف را زمینه ساز رشد شخصیت اجتماعی آنها دانست و تصریح کرد: والدین و معلمان نقش موثری در آگاه سازی نسل جوان و نوجوان در خصوص گروه های انحرافی دارد، از این رو لازم است آسیب های ناشی از عضویت در این گروه ها را به فرزندان خود آموزش دهند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات