۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۲۷۸۸۸۹
مبلغ دینی:

انسان با تدبر در قرآن هدایت می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی با اشاره به این که قرائت قرآن و نگاه کردن به آن، زکات چشم است، گفت: تلاوت همراه با تدبر موجب هدایت انسان می شود.
حجت الاسلام احمد مطهري تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام احمد مطهری تبار، مبلغ دینی پنج شنبه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در جمع مردم روستای دارالسیاده علوی ‌کاشان، با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) قرآن ناطق است، گفت: در عِلم منطق، انسان را در دو بعد حیوانیت و ناطقیت تعریف کرده اند.

 

وی افزود: برخی از افراد که سواد آنچنانی ندارند در حین انجام امور روزمره خود به حفظ قرآن می پردازند و در این زمینه موفق هم می شوند که این مهم مؤید آن است که خواستن توانستن است.

 

حجت الاسلام مطهری تبار با یادآوری سخن کلیم کاشانی مبنی بر گذر عمر، گفت: همه موجودات حمد خداوند را می گویند و ستارگان آسمان سجده خدا را به جا می آورند، از این رو انسان به عنوان اشرف مخلوقات باید عبد خدا و مطیع اوامر او باشد.

 

این مبلغ دینی با سفارش به ذکر صلوات بر محمد و آل او در زمان زیارت اهل قبور و نثار کردن آن به همه گذشتگان، افزود: از پیامبر اسلام(ص) روایت است بالاترین هدیه ای که زودتر از همه نذورات و اوامر خیر به متوفی می رسد، ذکر صلوات است.

 

وی با تأکید بر این که قبر با انسان سخن می گوید، گفت: امیرمؤمنان(ع) می فرماید قبرستان محل عبرت است و پیامبر اسلام(ص) نیز می فرماید قبر به انسان ها می گوید من خانه ای بسیار غریب هستم، از این رو به همراه خود گنج بیاورید که بالاترین گنج ذکر خدا است.

 

وی با اشاره به این که خداوند می فرماید یاد من باشید تا یاد شما باشم، بیان کرد: بهترین انیس برای انسان قرآن است.

 

شهدا ارتباط شان با خدا عمیق بود

حجت الاسلام مطهری تبار امام رضا(ع) را سلطان ایران یاد کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب هنگام زیارت امام رضا(ع) با چشم گریان نماز به جا می آورد، چرا که امام رضا (ع) ناخدای کشتی ایران است.

 

این کارشناس دینی گفت: امام رضا(ع) می فرماید روزانه 50 آیه قرآن قرائت کنید، اما وقت ما ساعت های صَرف تماشای تلویزیون و اینترنت می شود و قرائت قرآن را مختص ماه رمضان می دانیم.

 

حجت الاسلام مطهری با تأکید بر این که همه داشته های خود را مدیون شهدا هستیم، ابراز کرد: ارتباط شهدا با خدا عمیق بود و یاد خدا را با انس با قرآن و اهل بیت(ع) و توجه به مستحبات حفظ می کردند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات