۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۷۸۸۹۸
عضو شورای اسلامی شهرضا:

فرهنگ عنصر زیربنایی و عامل مهم ایجاد تفاوت بین جوامع بشری است

خبرگزاری رسا ـ عضور شورای اسلامی شهرضا فرهنگ را عنصر زیربنایی و عامل مهم ایجاد تفاوت بین جوامع مختلف بشری برشمرد و گفت: ایجاد روحیات مختلف، نحوه برخورد، شیوه ارائه خدمات و حتی نحوه اجرای پروژه های عمرانی به مقوله فرهنگ هر جامعه باز می‌گردد.
فرهنگ ديني

حجت‌الاسلام مصطفی فرزانه، عضو شورای اسلامی شهرضا در گفت‌و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در اصفهان، فرهنگ را عنصر زیربنایی و عامل مهم ایجاد تفاوت بین جوامع مختلف بشری برشمرد و افزود: ایجاد روحیات مختلف، نحوه برخورد، شیوه ارائه خدمات و حتی نحوه اجرای پروژه های عمرانی به مقوله فرهنگ هر جامعه باز می‌گردد.

 

وی تصریح کرد: هر اندازه مردم یک جامعه از فرهنگ غنی‌تری برخوردار باشند، نحوه و میزان خدمات ارائه شده به آنها نیز بهتر و مستمرتر خواهد بود.

 

عضو شورای اسلامی شهرضا با تأکید بر جلوه های متعالی فرهنگ اسلامی در فرهنگ ایرانی، گفت: اسلام مهد و زادگاه اندیشه‌ها و تمدن‌های متعالی است و تأکید دین بر لزوم علم‌آموزی و کتابخوانی مؤید این مدعا است و همین وجوه عالی فرهنگی در تمدن ایرانی هم جلوه‌گر شده و مردمانی با فرهنگ و دیندار را پرورش داده است.

 

حجت‌الاسلام فرزانه، مدینه فاضله اسلامی را مبتنی بر سه شاخصه اصلی توحید و اخلاص، علم آموزی و دینداری دانست و افزود: مهم‌ترین مؤلفه یک تمدن درخشان بشری تدوین قوانین جامع اجرایی برای هدایت انسانها به سوی رفع حوائج مادی و معنوی است و دین اسلام با معرفی قرآن کریم به عنوان کتابی که حاوی دستورات بدون خدشه و به دور از تحریف الهی است، این نیاز بشری را برآورده کرده است.

 

وی ولایتمداری را بخشی از فرهنگ مردم ایران دانست و تصریح کرد: پیروی از پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) و پس از آنها مراجع عظام تقلید در طول تاریخ که در این زمان در لباس تبعیت از ولی فقیه و مقام عظمای ولایت جلوه‌گر شده، نمایانگر بخشی از فرهنگ متعالی دینی مردم ایران است.

 

عضو شورای اسلامی شهرضا کانون های فرهنگی مساجد را قطب های فرهنگی جامعه برشمرد و گفت: تلفیق دینداری و مسائل اجتماعی در حوزه فعالیت این کانون ها به وضوح قابل مشاهده است و از همین جهت این مراکز توانایی تولید و نشر فرهنگ دینی و الهی در جامعه را دارند./939/ت302/ح

ارسال نظرات