۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۷۸۹۰۸
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری تبیین کرد؛

شیوه شناخت خداوند و وصل شدن به دریای پاکی

خبرگزاری رسا - رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم پیش از قرائت دعای ندبه مسجد مقدس جمکران گفت: با شناخت اهل بیت(ع) می‏توان به شناخت خداوند متعال رسید.
حجت الاسلام ميرباقري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دعای پرفیض ندبه مسجد مقدس جمکران، سحرگاه امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری و با قرائت حجت الاسلام محمد میرزامحمدی برگزار شد.

 

اهل بیت، راه رسیدن به خدا و دریای پاکی

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به فراز«من عرفکم فقد عرف الله و من جهلکم فقد جهل الله» از زیارت جامعه صغیره گفت: شناخت و درک اهل بیت(ع) انسان را به شناخت خداوند متعال می‏رساند؛ درک معرفت اهل بیت(ع) با قلب و فکری پاک امکان پذیر است.

 

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم، اهل بیت(ع) را دریای پاکی دانست و ابراز کرد: زیارت ائمه معصوم(ع) و جمکران لطف خاصی به دوست‏داران ایشان است که ویژگی وصل شدن به دریای پاکی را به آن‏ها می‏دهد؛ به اهل بیت(ع) چنگ زدن می‏تواند انسان را به معصومیت برساند.

 

مال حرام بدترین گناه

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار داشت: مال و طعام حرام از بدترین گناهان است که باعث استکبار و طغیان در انسان می‏شود؛ توفیق زیارت اهل بیت(ع) و درک امام عصر(عج) را از انسان سلب می‏کند؛ داشتن قلبی پاک، همواره باید از حاجات مؤمنان باشد.

 

وی افزود: هر عمل گناهی که انسان مرتکب شود، تجاوز به حق امام زمان(عج) است و باعث نارضایتی ایشان از فرد گناه‏کار می‏شود؛ خداوند متعال نیز زمانی از بنده خود راضی می‏شود که حضرت حجت(عج) از وی راضی باشد.

 

گفتنی است مراسم پر فیض دعای ندبه این هفته مسجد مقدس جمکران، میزبان حضور پیکر مطهر شهید غواص حجت الاسلام محمد شیخ شعاعی و زائرانی که قصد تشرف به حرم رضوی با پای پیاده را داشتند، بود./840/پ202/ی

ارسال نظرات