۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۷۸۹۱۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

وحدت و همگرایی مهم ترین نیاز امروز جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم همگرایی و وحدت در کشور در این برهه حساس تاریخی تاکید کرد و گفت: وحدت، همبستگی و انسجام داخلی عامل بسیار مهمی در همه موفقیت‏های جمهوری اسلامی در 36 سال گذشته به خصوص در عرصه های داخلی و بین المللی است.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل امروز در مسجد جامع گتاب بابل بر لزوم همگرایی و وحدت در کشور در این برهه حساس تاریخی تاکید کرد و گفت: وحدت، همبستگی و انسجام داخلی عامل بسیار مهمی در همه موفقیت‏های جمهوری اسلامی در 36 سال گذشته به خصوص در عرصه های داخلی و بین المللی است.

وی بر لزوم پرهیز از حاکم شدن فضای احساسی در کشور به خصوص در سطح مدیران ارشد دولتی تاکید کرد و افزود: پس از توافقنامه ی هسته ای، تا رسیدن به توافق و مقصد نهایی در این خصوص، حفظ وحدت و انسجام داخلی یک اصل حاکم برای همه جریان ها و گروه های سیاسی و آحاد مردم است.

مسؤول حوزه علمیه امام حسین(ع) بابل با بیان این که بر اساس حقوق بین الملل، فعالیت در حوزه صلح آمیز هسته ای حق هر کشوری است، اذعان کرد: توافقنامه هسته ای بر اساس مصالحی در کشور صورت گرفته است اما بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی، شورای عالی امنیت ملی باید بررسی های لازم را در بند بند این توافقنامه انجام بدهند.

وی ادامه داد: قانونی شدن توافقنامه هسته ای مستلزم تایید مراجع قانونی است و کسی نباید تصور روندی غیر از این را داشته باشد.

حجت الاسلام تقی پور دستاوردهای به دست آمده هسته ای را مرهون تلاش ها در 12 سال گذشته عنوان و تصریح کرد: طی 12 سال گذشته بسیاری از فرزندان این ملت، تلاش زیادی را برای احقاق حقوق هسته ای انجام دادند و نباید آن زحمات را نادیده گرفت.

مسؤول مدرسه علمیه امام عسکری(ع) آمل با انتقاد از جریانی برای موج سواری بر توافقنامه ی هسته ای و بهره برداری سیاسی داخلی از آن، اذعان کرد: کسانی که با تنزل موضوع هسته ای از سطح ملی به سطح پایین تر از قصد بهره برداری سیاسی دارند، دچار جهل یا انحراف سیاسی هستند.

وی با تقدیر از زحمات تیم های مذاکره کننده هسته ای کشور، خاطرنشان کرد: تلاش شبانه روزی اعضای هیات مذاکره کننده هسته ای برای دفاع از حقوق ملت قابل تقدیر است زیرا این افراد فرزندان انقلاب در این عرصه تقابل با دشمنان ملت هستند.

حجت الاسلام تقی پور با توصیه به نهادهای  قانونی ناظر بر توافقنامه ی هسته ای، افزود: مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت مللی باید با در نظر گرفتن منافع ملی، با نهایت دقت و هوشمندی عمل کنند تا اطمینان ملت مقاوم ایران را از یک توافق خوب افزایش دهند.

وی با اشاره به این که هیجانی کردن جامعه پس از توافقنامه هسته ای به نفع مصالح ملی نیست، گفت: دولت باید دقت کند تا در دام حاشیه سازان نیفتد زیرا پس از توافق ژنو نیز جشن های زود هنگام خیابانی سبب سرخوردگی مردم از نتایج حاصله شد.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: نخستین نتیجه بیرونی  ذوق زدگی نامتعارف از توافقنامه هسته ای  نشان دادن اشتیاق فراوان ایرانیان نسبت به توافق به طرف آمریکایی بود که این مسائل منافع ملی ما را در آینده با خطراتی مواجه خواهد کرد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات