۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۲۷۸۹۴۲
خطیب جمعه ساری تأکید کرد؛

ضرورت حفظ مصالح و منافع ملی در تأیید نهایی توافق نامه هسته ای

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه ساری بر ضرورت حفظ منافع و مصالح ملی در تأیید نهایی این توافق نامه تأکید کرد و گفت: البته توافق هسته‌ای نقاط قوت بسیاری دارد، اما در عین حال ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشد که باید هوشیار بود.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به تلاش های گسترده مستکبران عالم برای تضعیف امت اسلام به ویژه شیعیان، گفت: امروز جریان نفاق در برخی کشورهای اسلامی توطئه تفرقه میان شیعه و سنی را هدایت می کنند.

 

وی با بیان این که امت شیعه همواره در طول تاریخ در مظلومیت بوده است، افزود: ائمه اطهار(ع) در تاریخ اسلام در اوج مظلومیت در برابر حکام ظالم  و ستمگر آن زمان ایستادند و به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که امت شیعه همواره با توکل و توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) در مسیر صحیح که همان مسیر پیام گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) بوده گام برداشته و بر می دارند، ادامه داد: شیعیان جایگاه امام خود را در رفتار و کردار و دیگر شئون زندگی نشان می‌دهد.

 

حجت الاسلام یوسف پور رمز پیروزی در برابر ظالمان و مستکبران را توصل به خداوند، قرآن، پیامبر و ائمه اطهار(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر امت شیعه از این اصول دور شوند به حتم دشمنان بر آنها فائق خواهند آمد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان پرچم دار شیعیان جهان در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، گفت: این عزت و سربلندی ملت ایران مرهون ایستادگی و مقاومت مردم در صحنه ها و عرصه های مختلف است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که پیشرفت های امروز کشورمان در مقایسه با دهه اخیر به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، افزود: امروز نظام اسلامی در بسیاری از عرصه ها هیچ نیازی به غربی ها ندارد و همین مسأله دنیای غرب را عصبانی کرده است.

 

وی با تأکید براین که تهدید و تحریم های نظام سلطه علیه ملت ایران تأثیری در اراده و همت والای این مردم در رسیدن به قله های پیشرفت و تعالی ندارد، گفت: ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران اسلامی در رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی مصمم هستند.

 

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن 17 مرداد روز خبرنگار اشاره کرد و با بیان این که تاریخ بشر مرهون زحمات و تلاش های ارزنده قلم و خبرنگاران است، گفت: خبرنگاران تاریخ ساز بوده و نقش گرانقدری در این راستا دارند و علم رجال نیز برای آن به وجود آمد که خبرها و روایت ها را غربال کند.

 

وی با اشاره به جایگاه خبرنگاران، گفت: خبرنگاران باید از تقوای بایسته برخودار باشند و تلاش کنند تا فعالیت های آنان در راستای خدمت به مردم و کسب رضایت پروردگار متعال باشد.

 

حجت الاسلام یوسف پور تصریح کرد: هر چه می گوییم و هر چه می نویسیم ثبت می شود و در روز قیامت باید پاسخگو بوده و در مقابل ریز و درشت اعمال باید پاسخ داشته باشیم که در این راستا باید مراقب باشیم. 

 

وی افزود: وقتی قلم دست می گیریم باید متوجه باشیم که در نامه عمل خود چه چیزی را ثبت و درج می کنیم  که در این راستا  باید با اطمینان خبر رسانی کنیم و اعتماد مردم را جلب کنیم.

 

امام جمعه موقت ساری با تاکید بر این که خبرنگاران اطلاع رسانی صادقانه و عادلانه در دستور کارهای خود داشته باشند، گفت: خبرنگاران باید در فعالیت های خود صداقت و عدالت را مدنظر قرار داده و از حاشیه سازی ها پرهیز کنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توافق هسته ای صورت گرفته در وین اشاره کرد و با بیان این که در این مذاکرات تیم هسته ای کشورمان با منطق و استدلال به غرب فهماندند که ملت ایران هیچ گاه به دنبال سلاح هسته ای نبوده است، ادامه داد: در این مذاکرات با همه زورگویی‌های استکبار و صهیونیسم، به نتیجه مطلوب رسیدیم.

 

حجت الاسلام یوسف‌پور بر ضرورت حفظ منافع و مصالح ملی در تأیید نهایی این توافق نامه تأکید کرد و گفت: البته توافق هسته‌ای نقاط قوت بسیاری دارد، اما در عین حال ممکن است نقاط ضعفی هم داشته باشد که باید هوشیار بود.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که فرصت های به وجود آمده پس از لغو تحریم ها زمینه را برای رشد و تعالی کشور می تواند فراهم کند، گفت: باید با رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، سطح تولید در کشور افزایش یافته و کمبودها رفع شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ورود کاروان سی شهید غواص از غرب استان به مازندران اشاره کرد و گفت: امروز همه ما مدیون شهدا هستیم و اگر عزت و اقتداری در عرصه داخلی و خارجی داریم مرهون خون های پاک شهدا است./950/پ201/ب1

ارسال نظرات