۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۲۷۸۹۴۷
امام جمعه بابل:

ارتباط تجاری با اروپا نباید موجب کمرنگ شدن اقتصاد مقاومتی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با توصیه به مسؤولان دولت در تفاهم همکاری های اقتصادی با کشورهای غربی گفت: در عین اینکه ارتباط تجاری با دیگر کشورها مانعی ندارد ولیکن نباید اقتصاد مقاومتی و توجه به محکم کردن زیرساخت های اقتصادی کمرنگ شود.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با بیان لزوم توجه به نماز و برپایی نماز جماعت گفت: اسلام توجه ویژه ای به برپایی نماز به خصوص جماعت دارد و لازم است عزمی جدی برای برپایی نماز جماعت در نوبت های پنج گانه در همه مساجد صورت گیرد.

 

وی با انتقاد از وضعیت نابهنجار فرهنگی در جامعه، اظهار داشت: باید موضوع تهاجم فرهنگی و تلاش دشمنان را برای اندلسی کردن جامعه اسلامی را جدی گرفت.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان توطئه دشمنان برای نابودی کشور اسلامی اندولس از سوی غرب، خاطرنشان کرد: جامعه ما از تجربه اندلس درس بگیرد زیرا دشمنان اسلام برنامه دراز مدتی را برای تسلط براندلس با ترویج فساد و فحشا انجام دادند.

 

وی به برخی از این توطئه های اشاره و اذعان کرد: توزیع رایگان مشروبات الکلی، ترویج فساد و فحشای جنسی در جامعه و نیز اختلاف افکنی در بین مسؤولان اندلس سه رکن توطئه های غرب برای نابودی جامعه اسلامی اندولس بود.

 

حجت الاسلام روحانی با هشدار به مسؤولان در خصوص مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان، تصریح کرد: متأسفانه شاهد همان توطئه ای غرب در مقابل اندلس، علیه نظام اسلامی هستیم  که نمونه بارز آن هشدار وزارت بهداشت در خصوص افزایش گسترده مصرف مشروبات الکلی در کشور است.

 

امام جمعه بابل به تلاش های مقامات غربی برای ایجاد قراردادهای اقتصادی با کشور و رایزنی های گسترده با مسؤولان اشاره کرد و افزود: مقامات غربی با ولع در حال رفت و آمدهای سیاسی در کشور هستند تا بتوانند از فضای موجود برای منافع اقتصادی خود بهره ببرند.

 

وی به اظهارات برخی از مقامات غربی و اظهارات مداخله جویانه ی آنان پرداخت و تاکید کرد: مقامات غربی با پررویی می خواهند تا سیاست های ما در مواجهه با استبکار و حمایت از مظلومان تغییر کند اما آنها بدانند که ما هیچگاه از حمایت از ملت های مظلوم جهان و مقابله با استکبار جهانی دست برخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام روحانی با توصیه به مسؤولان دولت در تفاهم همکاری های اقتصادی با کشورهای غربی گفت: در عین اینکه ارتباط تجاری با دیگر کشورها مانعی ندارد ولیکن نباید اقتصاد مقاومتی و توجه به محکم کردن زیرساخت های اقتصادی کمرنگ شود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با توصیه به کشاورزان برنج کار برای زکات شالی، تاکید کرد: زکات شالی از جمله  زکات های مستحب است و کشاورزان زکات شالی را جدی بگیرند زیرا بر اساس توصیه قرآن زکات برای مال انسان برکت آفرین است.

 

وی با گرامیداشت روز خبرنگار، بر لزوم توجه به  این تلاشگران عرصه اطلاع رسانی پرداخت و افزود: خبرنگاری از جمله مشاغل حساس و مهم است که نقشی بسیار مهم در جریان اطلاع رسانی در جامعه دارد.

 

خطیب جمعه بابل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای عرصه رسانه، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید قدردان این فرصت خدمت به مردم باشند و نقش مؤثرتری را در عرصه ارتباط و تبادل خبری در جامعه و پلی بین مسؤولان و مردم ایفا کند.

 

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، اظهارداشت: جهاد دانشگاهی با اهتمام جمعی از نیروهای متدین دانشگاهی در کشور بوجود آمد و منشأ خدمات بسیار گسترده ای در حوزه های فرهنگی و علمی در کشور بود و باید این روحیه در ادامه مسیر نطام اسلامی حفظ شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات