۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۷۸۹۷۰
آیت الله سلیمانی:

رشد صنایع کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان رونق صنایع کوچک را نیاز کشور دانست و گفت: اگر صنایع کوچک ارزش نداشت در سیاست کلی برنامه ششم توسعه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب به موضوع تأمین نقدینگی صنایع کوچک اشاره نمی‌شد.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی نهادی مبارک است که برکات آن در فضای درون و بیرون دانشگاه همواره محسوس بوده است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه به حمایت از صنایع کوچک اشاره و بیان کرد: افتخار ما این است که در نظامی زندگی می‌کنیم که امام آن نظام سلطنتی را برچید و حکومت و دولت اسلامی را برقرار کرد.

 

وی ادامه داد: از نگاه امام راحل دولت اسلامی با دیگر دولت‌ها تفاوت‌های جوهری دارد آنچه که ایشان به عنوان ویژگی‌های دولت اسلامی می‌دانست محوریت مردم در حکومت، خیرخواهی برای مردم، توسعه معرفت الهی و عدالت اجتماعی، آزادی، استقلال، نفی هرگونه وابستگی به بیگانه، دخالت‌دادن مردم در تمام صحنه‌ها اعم از سیاست، اقتصاد و امنیت جامعه و تصمیم‌گیری دولت مبتنی بر مصالح مردم، کشور و جامعه که تصمیم نهایی آن بعد از مشاوره کارشناسان بر عهده ولی فقیه است.

 

امام جمعه زاهدان افزود: دولت برای توسعه پایدار و پیشرفت عادلانه و حکیمانه باید به وظایفی همچون تأسیس بنگاه‌های قانونی، برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری، توسعه مشارکت مردم، پاسخگویی به مردم، تأمین اجتمای و تعادل اجتماعی عمل کند.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی آغازین سال 94 در حرم مطهر رضوی به اهمیت تولید داخلی اشاره کردند و یکی از راهکارهای تولید داخلی را حمایت از صنایع متوسط و کوچک برشمردند چون صنایع کوچک 92 درصد از مجموع صنایع کشور را در بردارد توجه به آن بسیار ضروری است.

 

آیت الله سلیمانی رونق صنایع کوچک را نیاز کشور دانست و اظهار داشت: اگر صنایع کوچک ارزش نداشت در سیاست کلی برنامه ششم توسعه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب به موضوع تأمین نقدینگی صنایع کوچک اشاره نمی‌شد به دلیل همین اهمیت بالا است که دولت تدبیر و امید از مرداد سال 92 تاکنون صدهزار میلیارد ریال را جهت رونق صنایع کوچک کشور در قالب لایحه تصویب کرده است لذا رشد این صنایع در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی دارد.

 

وی تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان زیرساخت‌های صنایع کوچک آمادگی مناسبی دارد امکانات و اراضی مهیا شده تا سرمایه‌گذاران به این صنایع رونق دهند سرانه زمین صنعتی در کشور 14 مترمربع است که در استان ما این رقم به 18 مترمربع می‌رسد از این رو سرمایه‌گذاران درون استان باید ورود سازنده‌ای به عرصه داشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با انتقاد از عدم استفاده از اعتبارات اختصاص‌یافته به استان، تأکید کرد: از پیروزی انقلاب تاکنون در بسیاری از موارد به صنعت خیانت شده است چه اعتبارات فراوانی که با نام این استان به ثبت رسید اما در دیگر استان‌ها سرمایه‌گذاری شد در حال حاضر نیز اعتباراتی به شرکت‌ها و پیمانکاران داده می شود اما به جای اینکه جنس در اینجا تولید شود به استان‌های دیگر می‌رود یعنی اعتبارات استان ما اقتصاد دیگر استان‌ها را فعال می‌کند و این خیانتی به صنعت و اقتصاد استان محسوب می‌شود لذا در این حوزه استانداری وظیفه سنگینی دارد.

 

وی افزود: توقع ما از مردم شریف سیستان و بلوچستان که در داخل و خارج استان زندگی می‌کنند این است که به آبادی استان توجه لازم را داشته باشند امروز بزرگان طوایف تنها وظیفه رفع نزاع و اختلافات را برعهده ندارند بلکه باید در زندگی جوانان خود تحول ایجاد کنند باید از استاندار تشکر کنیم که برای جذب مردمان بلوچی که در تانزانیا زندگی می‌کنند و از سرمایه مادی خوبی برخوردار هستند به این کشور سفر کرد تا آنان را به کشور بازگرداند./831/پ201/ب4

ارسال نظرات