۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۲۷۸۹۷۱
آیت الله حیدری خواستار شد؛

ضرورت توجه ویژه مسؤولان به مشکلات مردم خوزستان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری با اشاره به وجود مشکلاتی از قبیل صنایع کوچک، آب و جاده در خوزستان گفت: انصاف نیست که مردم شریف خوزستان به سبب وجود این مشکلات خسارات جانی و مالی بسیاری را متحمل شوند؛ بنابراین مسؤولان هرچه سریعتر در جهت رفع این آنها چاره اندیشی کنند.
آيت الله حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، ظهر امروز، در آیین خطبه های نماز جمعه اهواز، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهارداشت: وظیفه ما تعظیم شعائر الهی است و شیعیان در این راستا باید تحرک بیشتری نسبت دهند.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که حسینیه ها و مساجد باید برای عزاداری ائمه اطهار به ویژه امام صادق(ع) سیاه پوش شوند و هیأت ها دسته های عزاداری راه اندازی کنند، گفت: در خیابان ها علم عزا برافراشته شوند و این کارها باید هم جنبه مردمی و هم جنبه دولتی داشته باشند.

وی  با بیان این که شهرداری در این راستا نقش مهمی دارد ادامه داد: از شهرداری می خواهیم به مناسبت شهادت امام صادق(ع) شهر را به پرجم های سیاه مزین کند و تحولی در شهر ایجاد کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به 15 مردادماه، سالروز بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی بیان داشت: این جنایت بزرگ در حالی به وقوع پیوست که ژاپن دست تسلیم خود را در پایان جنگ جهانی اول بالا آورده بود و رییس جمهور وقت آمریکا تنها به سبب سنجش قدرت ویران کنندگی بمب اتمی، دست به چنین جنایتی زد.

آیت الله حیدری ادامه داد: آمریکایی که این جنایت بزرگ را در تاریخ دوران بشریت انجام داده و اکنون هم مسلح به بمب اتمی است به عنوان قاضی حکم می کند که ایران نباید بمب اتم داشته باشد.

وی در پاسخ به این ادعای آمریکای جنایتکار با بیان این که ایران هرگز چنین سلاحی نداشته و نخواهد داشت، تصریح کرد: اسرائیل غاصب که صدها کلاهک هسته ای دارد کسی مانع او نمی شود اما کشور ایران که همواره اثبات کرده که نداشته و نخواهد داشت مورد ظلم و تحریم واقع می شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به 17 مرداد، سالروز شهادت شهید محمود صارمی که به روز خبرنگار نامگذاری شده است، این روز را به خانواده آن مرحوم و خبرنگاران تبریک و تسلیت عرض کرد.

وی به 18 مرداد، سالروز درگذشت محدث کبیر، آیت الله سید نعمت الله جزایری اشاره و خاطرنشان کرد: این نابغه حدیث و علامه بزرگوار در مقطع حساس تاریخی خدمات بسیار زیادی در زمینه فقه و حدیث تقدیم جهان تشیع کرد.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان یکی از آثار این شخصیت فرزانه را نوادگان زیادی خواند که بسیاری از آنها به درجات علم و کمال رسیده اند و افزود: از جمله این نوادگان آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خوزستان است که نه تنها مردم اهواز و خوزستان بلکه مردم ایران و جهان تشیع از فیض وجود ایشان بهره می برد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حوزه های علمیه پویا و بانشاط، دانشگاه امیرالمؤمنین و شبکه ماهواره ای الاهواز را از جمله خدمات قابل توجه آیت الله موسوی جزایری خواند و بیان داشت: خوشبختانه اکنون امت اسلام از فیض وجودی این شخصیت بزرگوار استفاده می کند.

آیت الله حیدری به 21 مرداد، روز حمایت از صنایع کوچک اشاره کرد و بیان داشت: صنایع کوچک در ایجاد کار و کارآفرینی اهمیت دارد و مسؤولان باید توجه بیشتری به این مقوله داشته باشند و در این باره حمایت عملی انجام دهند.

وی با بیان این که گزارش های خوبی از شهرک های صنعتی به گوش نمی رسد، گفت: متأسفانه خیلی از صنایع کوچک به سبب عدم حمایت تعطیل شده اند که در این راستا مسؤولان باید حمایت جدی از صنایع کوچک داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز در پایان به دو مشکل آب و جاده در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: کشاورزان و دامداران منطقه حمیدیه از لحاظ تأمین آب با مشکل بسیار مواجه هستند و چندین هزار رأس دام در آستانه نابودی هستند؛ بنابراین از مسؤولان آب خوزستان می خواهیم این مشکل را حل کنند.

وی ادامه داد: عدم توجه به این مشکل خسارات جبران ناپذیری را به مردم وارد می کند و این انصاف نیست که با مردم خوب ما چنین برخورد شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری مشکل دوم را برخی از جاده های خوزستان خواند و گفت: بر اساس گزارشات رسیده، در بین جاده غیزانیه و دهدز تصادفات بسیاری رخ داده که در عرض یکسال حدود 260 نفر انسان جان خود را از دست داده اند و این مسأله فاجعه است؛ بنابراین از مسؤولان راه و شهرسازی می خواهیم هر چه زودتر اقدام کنند و جلوی این تلفات را بگیرند./9454/پ201/ب2

ارسال نظرات