۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۷۹۰۰۵
امام جمعه خوی:

رسالت جهاد دانشگاهی اصلاح اوضاع علمی کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی گفت: پیوند دادن دو عنصر جهاد و دانشگاه و اصلاح اوضاع علمی کشور از جمله رسالت های جهاد دانشگاهی در سطح کشور است.
امام جمعه خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی، اظهار داشت: دین اسلام اجازه نمی دهد پیروان او کاری انجام بدهند که موجب خواری و ذلت آنان شود، حتی از مصاحبت و همنشینی با انسان های ذلیل بر حذر داشته است.


وی در ادامه دنیا دوستی، آلودگی به معصیت و گناه، توهین به مردم و تحقیر آنان، ظلم و ستم کردن به دیگران، آلودگی به مادیات و ذخارف  دنیا و فراموش کردن وظایف و تکالیف دینی را به عنوان عوامل ذلت و خواری مسلمین برشمرد.


دوازده ویژگی شیعه از دیدگاه امام صادق


حجت الاسلام شکوری با تسلیت 25 شوال روز شهادت رییس مذهب حضرت امام صادق(ع) گفت: عصر امامت آن بزرگوار مصادف با درگیری میان بنی امیه و بنی عباس بود که از این فرصت استفاده فرمودند در نهایت فرهنگ ناب اهل بیت را توسعه و گسترش دادند و بر شبهات مطرح شده در مباحث کلامی و فقهی پاسخ دادند.


وی ادامه داد: امام صادق(ع) با دانشمندان ادیان و مذاهب به مناظره پرداختند و در ضمن روایات متعدد ویژگی ها و خصوصیات شیعیان و پیروان واقعی اهل بیت(ع) را بیان فرمودند؛ پارسایی، سخت کوشی، وفاداری، امانت داری، زهد، عبادت، به جا آوردن نمازهای واجب و نافله ها، پرداخت زکات اموال، بجاآوردن حج، شب زنده داری و اجتناب از حرام ها از جمله ویژگی شیعیان است.


کشتن دیپلمات ها در افغانستان نمایش اوج دشمنی وهابیان با شیعه است


امام جمعه خوی با تسلیت سالگرد شهادت 9 دیپلمات و یک خبرنگار جمهوری اسلامی ایران از سوی طالبان در سال 77 گفت: این اقدام جنایتکارانه اوج کینه و دشمنی وهابیان از شیعه را به نمایش گذاشت.


وی ادامه داد: اکنون وهابیان تکفیری و ضد اسلام در قالب هزاران سایت، شبکه های ماهواره ای، تدوین کتاب و تهیه مقاله در سطح جهان علیه شیعه و سایر پیروان مذاهب اسلامی فعالیت می کنند و مسلمان کشی از جمله فعالیت های روزمره آنان در کشورهای اسلامی است.


اصلاح اوضاع علمی کشور رسالت جهاد دانشگاهی


استاد حوزه علمیه با تبریک 16 مرداد روز تأسیس نهاد جهاد دانشگاهی اذعان کرد: پیوند دادن دو عنصر جهاد و دانشگاه و اصلاح اوضاع علمی کشور از جمله رسالت های جهاد دانشگاهی در سطح کشور است.


وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ادوار مختلف اظهار داشت: حفظ کردن روحیه انقلابی و جهادی، هدایت قشر جوان و دانشجوی کشور و پرهیز از سیاست زدگی از جمله مطالبات مقام معظم رهبری از نهاد جهاد دانشگاهی است.


کودک 18 ماهه فلسطینی به کدامین گناه سوزانده شد؟


حجت الاسلام شکوری ضمن محکوم کردن جنایت وحشتناک صهیونیست های کوردل در سوزاندن کودک معصوم و مظلوم فلسطینی اظهار داشت: این عمل به قدری دور از انسانیت بود که تقریبا تمامی جهانیان آن را محکوم کردند.


وی گفت: اکثر این جنایتکاران وحشی اخراجی های کشورهای غربی و اروپایی هستند از قبیل؛ انگلستان، فرانسه، بلژیک، ایتالیا، آلمان، هلند، اتریش و مجارستان که به دلیل جنایات شان در طول ادوار مختلف از آن کشورها اخراج و در فلسطین بر مسلمانان مسلط شدند.


امام جمعه خوی در پایان تاکید کرد: ولیّ این کودک فلسطینی عموم مسلمانان هستند که باید انتقام خون او و سایر کشته شدگان مظلوم را از صهیونیسم بین الملل بگیرند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات