۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۷۹۰۴۱
رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی:

مدیریت رسانه ای دقیق عامل صحت اطلاعات است

خبرگزاری رسا ـ رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی گفت: مدیریت رسانه ای باید به گونه ای رقم بخورد تا مردم اخبار و اطلاعات درست و دقیق و ارزشمندی را به دست آورده و سواد رسانه ای شان تقویت شود.
خانه مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، جواد زاهدی، رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی شب گذشته در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه رسانه ای، اظهار داشت: 26 سال پیش رسانه ها گستردگی امروز را نداشت و با پا به عرصه نهادن فضاهای مجازی رسانه ای این نهاد بسیار گسترده شد.

 

وی دانستن را حق مردم عنوان کرد و ادامه داد: مدیریت رسانه ای باید به گونه ای رقم بخورد تا مردم اخبار و اطلاعات درست و دقیق و ارزشمندی را به دست آورده و سواد رسانه ای آنان تقویت شود.

 

زاهدی به برخی از مشکلات مطبوعات محلی اشاره و اظهار کرد: نداشتن سازمانی که همه این نشریه ها را مدیریت کند، پایین آمدن تیراژ به دلیل گرایش مردم به رسانه های مجازی، ضعف بنیه اقتصادی که استقلال این نشریات را به خطر می اندازد، ضعف در تولید محتوا از جنبه کیفی، تمرکز رسانه ای در مرکز استان نداشتن امنیت شغلی و در نهایت افزایش سواد رسانه ای مخاطبان و انتظارات آنان از اصحاب رسانه از اصلی ترین مشکلات رسانه های محلی است.

 

وی ضعف در تولید محتوای مطلوب را عامل اصلی پیدایش پدیده کپی پیست دانست و گفت: پیشکسوتان عرصه رسانه ای آموزش مداوم به اصحاب رسانه و بالا بردن مهارت آنان در جمع آوری اطلاعات صحیح و تدوین آن را ضروری می دانند.

 

رییس خانه مطبوعات آذربایجان غربی به لزوم گسترش رشته های تحصیلی مرتبط با مدیریت اطلاعات و مطبوعات در استان تاکید و تصریح کرد: رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد مطبوعات باید در استان های مختلف تدریس شوند تا افراد متخصصی وارد این عرصه شوند.

 

خانه مطبوعات آذربایجان غربی تجهیز می شود

علیرضا رادفر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در این مراسم خبرنگاران را دیدبانان اجتماع دانست و اظهار داشت: روز خبرنگار را به فعالان عرصه دانایی تبریک می گویم، چراکه رسالت یک خبرنگار دانش افزایی مردم است.

 

وی ادامه داد: علما کشوری را موفق می دانند که در آن کشور دانش حاکم باشد، توانایی در دانستن است و باید برای مردم کشور خود این توانایی را ایجاد کنیم، چراکه توسعه انسان ها در هر کشوری مهم ترین مسئله است.

 

رادفر خبرنگاری را شغلی سخت و پردردسر عنوان و اضافه کرد: لازم است به این حرفه توجه بیشتری شود و ما قول تجهیز خانه مطبوعات و قرار دادن امکانات آن در اختیار خبرنگاران را می دهیم.

 

وی توجه به منافع ملی را یکی از مطالبات اصلی مردم و حکومت ها از اصحاب رسانه دانست و گفت: در دنیا یک چیز محل توجه همه مردم و حاکمیت ها است و آن توجه به منافع ملی است و کار خبرنگار چیزی جز پرداختن به این منافع نیست.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: مهم ترین مسأله در کشور ما امروز بحث توافق هسته ای است که همانطور که مقام معظم رهبری بیان فرمودند، اصحاب رسانه این مسأله را باید به صورت منصفانه و در جهت حفظ و دفاع از منافع ملی نقد کنند./936/پ203/ب4

ارسال نظرات