۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۷۹۰۵۱
معاون فرهنگی کانون های فرهنگی مساجد خراسان رضوی خبر داد؛

اختصاص بیش از 6 میلیارد ریال به برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت: با توجه به سطح فعالیت ها در کانون های مساجد بودجه اوقات فراغت در دو مرحله تقسیم می شود که در مجموع مرحله اول و دوم 640 میلیون تومان به کانون‌های استان در قالب بودجه اوقات فراغت اختصاص پیدا می‌کند.
مسجد و کانون ها

حجت الاسلام رحیم ولی زاده، معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: در حال حاضر 850 پایگاه اوقات فراغت در کانون های مساجد خراسان رضوی دایر است که با توجه به فعالیت بیش از یک و هزار 500 کانون در استان بودجه اوقات فراغت در مرحله اول به همه کانون ها اختصاص یافته است.

 

وی با بیان این که توزیع بودجه اوقات فراغت در مرحله ابتدایی به مبلغ 300 هزار تومان به یک و هزار و 500 کانون مساجد در استان اختصاص یافت، گفت: در مجموع در این مرحله 450 میلیون تومان برای این کانون ها واریز شد.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهار کرد: در مرحله دوم توزیع اعتبار بودجه اوقات فراغت به 850 پایگاه مبلغ 200 هزار تومان اختصاص می یابد که در مجموع این اعتبارات به 170 میلیون تومان می‌رسد.

 

حجت الاسلام ولی زاده گفت: با توجه به سطح فعالیت ها در کانون های مساجد بودجه اوقات فراغت در دو مرحله تقسیم می شود که در مجموع مرحله اول و دوم 640 میلیون تومان به کانون های استان در قالب بودجه اوقات فراغت اختصاص می یابد.

 

وی درباره ویژگی های پایگاه های اوقات فراغت کانون های مساجد استان گفت: همه کانون هایی که در اوقات فراغت اعلام حضور کردند بر طبق اولویت اعلامی برنامه ریزی و اجرای برنامه دارند.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی افزود: همه کانون ها در بخش فعالیت های گروهی و تربیتی حضور فعال دارند و  ثبت مستندات اوقات فراغت در کانون الزامی است و برنامه ها باید در هردو بخش برادران و خواهران اجرا شود.

 

حجت الاسلام ولی زاده در ادامه با بیان ویژگی های پایگاه های اوقات فراغت، اظهار کرد:  کانون ها در اجرای همه برنامه ها به ویژه برنامه های اوقات فراغت از تمام ظرفیت های منطقه ای و محلی استفاده می کنند ودر برنامه های اوقات فراغت استفاده از توانمندی های اعضاء کانون مورد تأکید است.

 

اجرای برنامه جامع مشکات پنج در تابستان 94

وی با بیان این که توجه به مسائل دینی و فرائض و نماز اول وقت و ترویج عملی ارزش ها در برنامه های اوقات فراغت ضروری است، بیان داشت: کانون ها بایستی در طول اجرای برنامه ها، ظرفیت های فرهنگی و علمی و اجتماعی و اقتصادی منطقه تحت پوشش را شناسائی و ثبت و ساماندهی نماید و از طرفی آراستگی ظاهر و رعایت آداب اجتماعی و اخلاقی از سوی مجریان برنامه، امری اجتناب ناپذیر است.

 

وی با بیان این که درسال 94 برنامه جامع مشکات پنج اعلام شد، افزود: برنامه مشکات روند اجرائی برنامه ای حوزه فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که باید همه کانون ها در آن مشارکت داشته باشند.

 

حجت الاسلام ولی زاده در ادامه به بیان شرایط و ضوابط برنامه مشکات پرداخت و اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه های اوقات فراغت در ایام تابستان در ارزیابی کانون نقش بسزائی دارد و در اجرای همه برنامه ها به ویژه در اوقات فراغت اجرای برنامه تفریحی و نشاط پایه مورد تأکید است.

 

وی با تأکید بر این که انجام فعالیت های جاری کانون با هماهنگی و نظارت امام جماعت است، بیان داشت: برنامه ریزی فرهنگی فعالیت های کانون درجهت همگرایی با سایر مراکز فرهنگی و اجتماعی مستقر در مسجد مانند پایگاه مسجد، هیأت مذهبی و غیره در قالب تقویم طرح و برنامه است.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد:  کانون هایی که توانمند شناخته شوند، در سایر برنامه های متمرکز دبیرخانه مشارکت داده خواهند شد.

 

معاون دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی گفت:850 پایگاه  اوقات فراغت در راستای هدفمند کردن برنامه های تابستانی اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی در رشته های مختلف آموزشی، فرهنگی و تفریحی دایر هستند که از این تعداد 200 پایگاه به صورت ویژه برای برنامه های اوقات فراغت فعال هستند.

 

وی با بیان این که برنامه های ترویجی در بخش قرآن و معارف برای همه کانون ها الزامی است،بیان داشت: روند کلی اجرائی برنامه سال 94،گروه محور و با رویکرد تربیتی خواهد بود وحمایت از کانون ها با توجه به عملکرد و فعالیت های ابلاغی و ابتکاری وارسال مستندات در زمان مقرر انجام می شود./934/ت302/ح 

ارسال نظرات