۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۰۸۸

تشریح برنامه‌های اوقاف کرمانشاه در ماه رمضان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه از اطعام 19 هزار و 300 نفر در ایام ماه رمضان خبر داد و گفت: در شب میلاد امام حسن مجتبی 3300 نفر در 12 بقعه اطعام شدند.
حجت الاسلام سيد محمد باقر حسيني اراکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به طرح های به اجرا درآمده از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، ابراز داشت: در ایام ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در 24 بقعه متبرکه استان برگزار شد و نمازهای یومیه به صورت جماعت در بقاع متبرکه برپا شد.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: در ماه ضیافت الهی، میلاد امام حسن مجتبی (ع) نیز به همت اداره اوقاف در 12 بقعه متبرکه برگزار شد و 3300 نفر از مردم روزه دار اطعام شدند و علاقه مندان به قرآن و روزه داران کرمانشاهی با حضور در بقاع متبرکه از فیض معنوی شب های ماه مبارک رمضان و لیالی قدر بهره مند شدند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی افزود: از آغاز ماه مبارک رمضان تا انتهای این ماه 19 هزار و 300 نفر از روزه داران در بقاع متبرکه اطعام شدند و  نماز عید سعید فطر نیز با حضور 7500 نفر در سطح پنج بقعه متبرکه برپا شد.

 

وی در ادامه سخنان خود به برپایی نمایشگاه های مختلف در سطح بقاع متبرکه اشاره کرد و یادآور شد: نمایشگاه های فرهنگی در سطح 17 بقعه متبرکه برپا شد و 6 خیمه معرفت نیز در بقاع شاخص استان برپا شد و روحانیان مستقر به پاسخگویی به شبهات دینی و احکام پرداختند و همچنین مراسم ترتیل و جزءخوانی قرآن کریم نیز با حضور قاریان مطرح استانی و مصری در 48 محفل برگزار شد که اکثریت قاریان این محافل را قاریان استانی تشکیل می دادند.

 

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از حضور مربیان غیر روحانی در طرح نشاط معنوی خبر داد و تأکید کرد: پنج دانشجوی دختر و پسر از دانشکده علوم قرآنی کرمانشاه در کنار روحانیان مبلغ حضور داشتند و 77 مربی غیر روحانی بومی نیز در کنار روحانیان به فعالیت در طرح نشاط معنوی پرداختند.

 

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان ابراز داشت: 1100 جلد قرآن کریم و مفاتیح و کتب ادعیه در ماه مبارک رمضان در میان علاقمندان توزیع شد و همچنین هزار کتاب دختران و پسران آسمانی نیز در میان نوجوانان شرکت کننده در طرح نشاط معنوی توزیع شد.

 

وی در پایان یادآور شد: از محل درآمد موقوفه مرحوم حاج محمد تقی اصفهانی، 120 دانش آموز به اردوی زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند./857/پ202/ب4

ارسال نظرات