۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۷۹۱۶۱

تشییع پیکر هفت شهید غواص در هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس با بیان این که هرمزگان همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) میزبان پیکر هفت شهید دفاع مقدس خواهد بود، گفت: مراسم استقبال از شهدای گمنام از مرز ورودی استان کرمان به استان هرمزگان آغاز می شود.
شهداي غواص

اباذر سالاری فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به ورود پیکر هفت شهید غواص دوران دفاع مقدس گفت: شهرهای استان هرمزگان در چند روز آینده میزبان خط شکنانی است که سال های سال در میدان های نبرد حق بر باطل جنگیده اند.


وی با بیان این که استان هرمزگان در دهه صادقیه و همزمان با شهادت امام جعفرصادق (ع) میزبان پیکر هفت شهید دفاع مقدس خواهد بود افزود: این شهیدان امروز شنبه 17 مرداد از شهرستان کرمان به شمالی ترین منطقه استان در رودان وارد شدند.


فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس تصریح کرد: همزمان با 18 مرداد کاروان شهدای غواص گمنام از پس از استقبال در شهرستان رودان به سمت شهرستان بندرعباس حرکت می کنند و در طول مسیر تردد مردم در روستاهای مسیر می توانند برای دقایقی پذیرای پیکر پاک شهدا باشند.


وی با بیان این که مراسم استقبال از شهدای گمنام از مرز ورودی استان کرمان به استان هرمزگان آغاز می شود ابراز داشت: بعدازظهر روز هجدهم شهدا وارد شهر بندرعباس خواهند شد و با برنامه های پیش بینی شده مردم می توانند پیکر هفت شهید گمنام را تشییع کنند.


سالاری ادامه داد: مراسم استقبال و تشییع از پیکر این شهدا در بندر عباس یکشنبه ساعت 17 از میدان دفاع مقدس آغاز و شب وداع نیز از ساعت 18 از روبه‌روی صدا و سیما به سمت امامزاده سیدمظفر(ع) انجام می‌شود.


وی اذعان داشت: پس از نماز مغرب و عشاء برنامه سخنرانی و خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس را خواهیم داشت و سپس در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) برنامه سخنی با شهدا تا سحرگاه روز نوزدهم برگزار خواهد شد.


فرمانده ناحیه سپاه بندرعباس همچنین اضافه کرد: در روز نوزدهم دو شهید در شهرستان قشم تشییع و در جزیره لارک تدفین خواهند شد، همچنین دو شهید در شهر هشت بندی پس از تشییع تدفین می شود و دو شهید دیگر هم مهمان مردم شهرستان بستک خواهد بود و سپس در مکان مشخص شده در شهر جناح آرام خواهند گرفت.


وی خاطرنشان کرد: یک شهید هم روز نوزدهم در مراسم باشکوهی که با حضور مردم برگزار خواهد شد در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در شهرک ولیعصر تدفین می شود.


سالاری با اشاره به مشخصات و سن شهدا بیان داشت: شش شهید غواصان عملیات کربلای چهار و یک شهید هم در عملیات والفجر یک به درجه شهادت نائل آمده اند، جوان ترین شهید 17 سال و بزرگترین شهدا 25 سال سن دارند./851/ت302/ب4

ارسال نظرات