۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۷۹۱۸۷
مسؤول تهذیب حوزه علمیه قزوین:

حرکت رسانه‌ها در مسیر تعالی معنوی و فکری جامعه باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با اشاره به وظایف رسانه دینی، گفت: رسانه تراز اسلامی باید حداکثرها را در نظر بگیرد و در مسیر تعالی معنوی و فکری جامعه حرکت کند، در این صورت است که وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره وظایف رسانه دینی گفت: رسانه دینی یعنی رسانه ای که آموزه های دینی را به جامعه برساند و مردم را با مباحث خداگرایی و خدامحوری آشنا کند.

 

وی در ادامه افزود: رسانه ها باید مردم  را با محوریت اسلامی و اخلاق حسنه و احکام اسلامی آشنا کنند و روش‌های آموزش خداپرستی و حکومت دینی را برای مردم شرح دهند و مردم را به حمایت از حکومت دینی تشویق کنند.

این کارشناس دینی ابراز کرد: رسانه ها موظفند تفریحات سالم را به مردم معرفی کنند و سیره و روش زندگی معصومان را به مردم آموزش دهند، رسانه دینی باید در تمامی بخش ها فعال باشد.

 

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: رسانه تراز اسلامی باید حداکثرها را در نظر بگیرد و در مسیر تعالی معنوی و فکری جامعه حرکت کنند در این صورت است که وظیفه خود را به خوبی انجام داده است.

 

معاون تهذیب حوزه با بیان این‌که ناهنجاری ها الگوهای منافقین است، تأکید کرد: اگرناهنجاری ها را رسانه ها در جامعه منتشر کنند مشکلات بسیاری به وجود می آید و رسانه ها موظفند الگوها و ارزشهای درست را در جامعه منتشر کنند.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان این‌که رسانه ها وظایف خطیری بر عهده دارند، اظهار کرد: رسانه ها باید در بحث خدمت رسانی به جامعه مردم را تشویق کنند و الگوهای نامناسب مانند ترویج کنسرت ها که سبب انحراف جوانان می شود را برای مردم تشریح کنند تا جوانان با آگاهی لازم مسیر صحیح حرکت را پیدا کنند.

 

وی در پایان گفت: بعضی از الگوهای نادرست سبب غفلت مردم از آموزهای دینی می‌شود، خبرنگاران باید آشنایی کافی را از آموزه های دینی داشته باشند تا بتوانند رسالت دینی و اسلامی را در جامعه پیاده کنند./838/ت303/ح

ارسال نظرات