۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۲۷۹۲۲۴
آیت الله نعیم آبادی:

خبرنگاران نقش غیر قابل انکاری در تحقق همدلی و همزبانی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این که یکی از وظایف خبرنگاران ایجاد همدلی و همزبانی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید فرموده اند، گفت: خبرنگاران و مجموعه های خبری نقش غیر قابل انکاری در زمینه همدلی و همزبانی دارند.
آيت الله نعيم آبادي آيت الله غلامعلي نعيم آبادي، نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک روز خبرنگار به نقش خبرنگاران در تعالی اخلاق و تقویت همدلی اشاره کرد و گفت: مجموعه خبری در هر کشوری یکی از مؤثرترین عناصر در هر زمینه ای هستند.


وی افزود: مجموعه های خبری در زمینه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی می توانند اثرگذار باشند، یکی از عناصر مهم آگاهی دادن در مسائل گوناگون به ویژه سیاسی خبرنگار و خبرگزار است، در بحث های دینی نیز خبرنگاران می توانند اثر ویژه ای داشته باشند.


نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یکی از وظایف خبرنگاران ایجاد همدلی و همزبانی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید فرموده اند، اظهار داشت: خبرنگاران و مجموعه های خبری نقش غیر قابل انکاری در زمینه همدلی و همزبانی دارند.


وی با اشاره به بایدها و نبایدهایی که از سوی خبرنگاران باید رعایت شود، ادامه داد: رعایت صداقت، پرهیز از جناحی عمل کردن، اعمال نکردن سلیقه های شخصی و گروهی، رعایت مصالح کشور و انقلاب و رعایت تقوای خبرنگاری از مواردی است که خبرنگاران باید آنها را مد نظر خود قرار دهند.


امام جمعه بندر عباس به تبیین مفهوم تقوای رسانه ای پرداخت و ابراز داشت: همان گونه که تقوا در امور فردی، جمعی و سیاسی باید رعایت شود، در خبرنگاری نیز باید مورد توجه باشد؛ در تقوای خبرنگاری حب و بغض ها باید کنار گذاشته شود.


وی عنوان کرد: خبری که از سوی خبرنگاران منتشر می شود باید جدای از دوستی ها و دشمنی ها باشد، از همین رو باید از فضای دوستی و دشمنی پرهیز کرد؛ منظور از دشمنی اختلاف نظرهایی است که وجود دارد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات