۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۷۹۲۲۹
امام جمعه محمودآباد:

رسانه ها در انعکاس اخبار از حب و بغض های شخصی پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با بیان این که خبرنگار به عنوان رکن اصلی و ایفای این نقش دارای جایگاهی ارزنده در شفافیت و سلامت است، خاطرنشان کرد: انتقال واقعیت ها از رسالت های خبرنگاران منصف و با وجدان است که در مسیر رسالت خبری خود فعالیت دارند.
امام جمعه محمودآباد

حجت الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمود آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد با گرامی داشت فرارسیدن روز خبرنگار، گفت: خبرنگاران از ظرفیت ها و جایگاه ارزنده و گرانقدری برخوردار هستند که باید به درستی از آن استفاده شود.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که گردش آزاد اخبار در جوامع انسانی و اطلاع از تحولات و تغییرات از جمله نیازهای امروز جامعه بشری است، افزود: رشد و توسعه ارائه اخبار و اطلاعات در سطح جهانی به صورت سریع در حال گسترش است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که گسترش ارتباطات و الزام کشورها و جمعیت آن به آگاهی از مسائل مورد وقوع در کشورهای جهان است تصریح کرد: روز به روز ارتباطات و اطلاعات در حال توسعه بوده که این امر مهم نقشی ارزشمند ایفا می کند.

 

وی تصریح کرد: حرفه خبرنگاری و علوم ارتباطات یکی از مهم ترین نیازها در شرایط کنونی است که به جایگاه و اهمیت بسیاری دست پیدا کرده و می تواند نقش آفرینی خوبی داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که خبرنگار به عنوان رکن اصلی و ایفای این نقش دارای جایگاهی ارزنده در شفافیت و سلامت است، خاطرنشان کرد: انتقال واقعیت ها از رسالت های خبرنگاران منصف و با وجدان است که در مسیر رسالت خبری خود فعالیت دارند.

 

امام جمعه محمودآباد ادامه داد: متأسفانه بنگاه های بزرگ خبری دنیا برای انحراف افکار عمومی و گسیل جامعه به اهداف استعماری و استکباری به جعل اخبار و خیانت صداقت و سلامت خبرنگاران گام برمی دارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خبرنگاران از جمله فعالان سخت کوش و خستگی ناپذیر جامعه هستند، گفت: این قشر زحمکتش امروز در جنگ ها، نزاع های تحمیلی و بی حاصل در سراسر نقاط عالم از قربانیان و صدمه دیدگان اصلی بوده و برای پوشش واقعیت ها جان خود را به خطر می اندازند.

 

وی با تاکید بر این که خبرنگاران نقش بسزایی در مسیر پیشرفت و توسعه برعهده دارند، بیان داشت: این قشر فعال و کوشای جامعه به نحوی شایسته در جامعه نقش آفرینی کرده و اثربخشی والایی در آگاهی بخشی به مردم بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: خبرنگاران با اهتمامی ارزنده در مسیر رسالت اصلی خود قدم برداشته و فعالیت دارند که باید قدردان و سپاس گذار این عزیزان باشیم که در همه عرصه ها اثربخش و مفید هستند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات