۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۷۹۲۷۵
امام جمعه بهشهر:

17 مرداد، روز پاسداشت آگاهی بخشی به جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: 17 مرداد روز پاسداشت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه است و تعهد به این رسالت، موجب شده است که خبرنگاران، مشقت فراوانی را برای ایفای وظیفه ای که جامعه برعهده آنان قرارداده است، متحمل شوند.
امام جمعه بهشهر

حجت الاسلام سید عربعلی جباریˈ، امام جمعه بهشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر گفت: خبرنگاران به مثابه چشم بینا و گوش شنوای جامعه، باید همچون یک دیده بان، درستی و صداقت در تهیه و انتشار اخبار را تضمین کنند و اعتماد مردم را از این رهگذر به رسانه های کشور جلب و جذب کنند.

 

وی خبرنگاران را پیش قراولان مبارزه با هجمه های فرهنگی دشمنان عنوان کرد و افزود: خبرنگاران توانسته اند با تکیه بر ایمان و اعتقاد خود در انعکاس حقایق جامعه اسلامی، گام های بزرگی برداشته و همه توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

 

امام جمعه بهشهر افزود: ارتباطات و اطلاع رسانی در شرایط نوین جهانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مردم به دلیل تکثر موضوعات و اشتغال به شغل های متفاوت، نیازمند اطلاعات روزانه و تحلیل هستند و در این میان خبرنگاران با نشر، ارزیابی و طرح مسائل مورد نظر مردم نقش مهمی در انتقال آن دارند.

 

وی بیان داشت: نگاهی گذرا به تاریخ، به خوبی نشان می دهد آنانی که در راه آگاهی بخشی و اعتلای بشر گام برداشتند، همواره از جایگاهی رفیع و مورد احترام نزد ملتها برخوردار شده اند و این کار با تکیه بر اراده مستحکم و قوی که تنها در وجود انسان های متعهد، تلاشگر و با ایمان می توان سراغ گرفت، امکان پذیر است.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: خبرنگاران همانند نقش کتاب در جامعه در تولید و نشر اخبار و مسائل کشور در بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره بسیار تأثیر گذار هستند.

 

وی اظهار داشت: خبرنگاران در دنیای کنونی با تحمل سختی های فراوان همگام با امپراتوری رسانه ای غرب حرکت کرده و مجال پیشتازی را از دشمنان گرفته اند که این مقابله، مایه مباهات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

امام جمعه بهشهر ادامه داد: خبرنگاران بسیاری هم اینک در سراسر جهان در راه انجام وظیفه شغلی خود، با خطرات جانی روبه رو هستند و در مرداد ماه 1377 نیز جامعه اسلامی ما، شاهد شهادت یکی از سربازان عرصه خبر و اطلاع رسانی، شهید محمود صارمی بود./950/ت302/ب1

ارسال نظرات