۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۸
کد خبر: ۲۷۹۲۸۹
با حضور آیت الله حیدری؛

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ آیین بزرگداشت روز خبرنگار که به مناسبت شهادت شهید صارمی در 17 مردادماه هر سال برگزار می‌شود، امسال نیز با تجلیل از جهادهای رسانه ای خبرنگاران و با حضور آیت الله حیدری در اهواز برگزار شد.
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیین بزرگداشت روز خبرنگار به مناسبت شهادت شهید صارمی در 17 مردادماه هر سال با تجلیل از جهادهای رسانه ای خبرنگاران شامگاه شنبه(هفدهم مردادماه) در سالن جلسات گیت بوستان اهواز با حضور آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

 

براساس این گزارش، این آیین نخست با قرائت چند از آیات کلام الله مجید آغاز شد سپس به رسم ادای احترام در هنگام پخش سرود ملی حاضران در مراسم ایستاده و با دستی بر سینه سرود ملی را زمزمه کردند.

 

در ادامه گزارش، همایون قنواتی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با تبریک روز خبرنگار به حاضران در این آیین و تمامی فعالان عرصه رسانه ابراز داشت: امیدوارم خبرنگاران با تعهد در حوزه خبری و صداقت، پیگیری مستمر عرصه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی جامعه را بهبود سازند.

 

وی رسانه امسال خوزستان را همراه با تفاوت های برشمرد و ادامه داد: تعداد پایگاه خبری رسمی از 2 پایگاه به 29 عدد افزایش پیدا کرده است؛ بر تعداد 85 رسانه و مطبوعات 22 مورد دیگر افزوده شده که بیانگر علاقمندی و حرکت مردم به این سمت و سو است.

 

قنواتی ابراز داشت: خبرنگار به ضعف ها و کاستی های موجود در جامعه با دقت و ریز بینی نگاه می کند و منافع ملی و استانی خود را بر هر چیز دیگری مقدم می داند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به یاد و خاطره عکاس علی هویسی افزود: او برخوردار از استعداد عظیم و هنرمند که هنر او بالفطره بود.

 

در ادامه برنامه فرج الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با گرامیداشت شهدا رسانه به خصوص شهید صارمی و رهبر بیان داشت: این روز را به همه خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه تبریک می گویم و به پاس تمامی تلاش ها از آنان تقدیر می کنم.

 

وی گفت: تصور یک روز بدون خبر در دنیا در حقیقت در آن روز نباید حیات و زندگی جریان داشته باشد که هیچ گونه رویدادی بازتاب داده نشده است.

 

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به این که در گذشته برای اطلاع رسانی اعلامیه ای به دیوار زده می شد و یا کسی بود که در کوچه و بازار خبر را به اطلاع مردم می رساند، بیان داشت: اکنون اصحاب رسانه و خبرنگاران باید در حوزه تخصصی فعالیت کنند.

 

بنابر این گزارش، نماهنگ هایی درباره جهاد رسانه ای خبرنگاران، از مرحوم علی هویسی و طرح 550 هزار هکتاری رهبرمعظم انقلاب که شامل خوزستان و ایلام است تولید و پخش شد.

 

شایان ذکر است، از خانواده های شهیدان رستگاری، رهبر و مرحوم علی هویسی، منصور واحدی و محمدحسین موسوی نسب و چند تن دیگر تجلیل به عمل آمد و روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان با قرائت پیامی از همه خبرنگاران تجلیل و از تلاش های بی مزد و منت آنان تقدیر کرد.

 

گفتنی است، در بخشی از این آیین، از حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری، فرزند آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان به جانشینی از ایشان به پاس راه‌اندازی شبکه الاهواز در راستای پاسخ‌گویی به هجمه های دشمنان اسلام و نظام انقلاب اسلامی ایران تقدیر و با اهدای لوحی از آن تجلیل شد./9453/پ202/ح

ارسال نظرات