۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۷۹۳۱۷
استاد حوزه علمیه:

نجات اخروی از آن پیروان اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: کسی که محب اهل بیت(ع) است و به سوی ایشان حرکت می کند، نجات اخروی از آن او است.
اهل بيت

حجت الاسلام سید احمد موسوی، استاد حوزه علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به حجاب و عفاف و ضرورت پایبندی به آن اظهار کرد: در جامعه امروز ما در پیشگاه امام زمان(عج) قرار داریم، باید ببینیم که امام زمان(عج) در این زمینه چه دستوری داده اند و بر اساس آن قدم پیش بگذاریم.


این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام زمان(عج)، در حدیثی می فرمایند که الگوی من زهرای اطهر(س) است و زمانی که الگوی ایشان مادر گرامیشان باشد، برای من و همه امت، این الگو جای دقت و توجه دارد، در حقیقت تعیین چنین الگوی برجسته ای برای بانون هم مشخص می کند که باید چه راهی را پیشه بگیرند. همه باید ببینند در بحث حجاب زهرای اطهر(س) چگونه بود.


وی با اشاره به زهرای اطهر(س)، به عنوان برترین الگوی جهان اسلام تصریح کرد: کسی که محب اهل بیت است و به سوی اهل بیت حرکت می کند، نجات دنیوی و اخروی از آن اوست. خانم ها هرگز نباید از این الگوی برتر جهان اسلام غافل باشند و این الگو در همه زمینه ها به ویژه در بحث حجاب و عفاف بی نظیر است.


حجت الاسلام موسوی با اشاره به روایتی در خصوص دیدار امام زمان(عج) خاطر نشان کرد: پدر بزرگوار آیت الله سیستانی در زمان های قدیم 40 شب جمعه ها به مسجد می رفتند؛ نماز شب می خوانند و با پرودگار متعال دعا و مناجات می کردند تا امام زمان(عج) را ببینند. بعد از هفته چهلم حضرت در هنگام خروج از مسجد می بینند که نوری آمد و در خانه شخصی رفت، در همین حال اشاره ای به آیت الله سیستانی می شود و ایشان هم به آن منزل می روند.


این استاد حوزه علمیه افزود: پدر بزرگوار آیت الله سیستانی می بینند که خانمی در آن جا بر روی بستر افتاده است و امام زمان(عج) می گویند شما مثل این خانم باشید تا امام زمان به دیدن شما بیاید، این خانم در زمان رضا خان که حجاب رعایت نمی شد و هر خانمی که از منزل بیرون می آمد، مورد کشف حجاب قرار می گرفت، این خانم برای این که  کشف حجاب نشود، هفت الی هشت سال در خانه مانده است. این جا امام زمان به او توجه می کنند و در هنگام مرگ به بالین او می آیند.


وی با بیان این که باید این گونه ای رفتار کنیم تا امامان معصوم به سمت ما بیایند، یادآور شد: حتما برای این بانوی گرامی امام زمان (عج) و مادرشان الگو بوده اند که ایشان نگاه ویژه ای به او می اندازند. انسان نسبت به برخی ها غبطه می خورد و ما باید از این ها درس و پند بگیریم.


حجت الاسلام موسوی با بیان این که راهکار های زیادی برای مقابله با بد حجابی وجود دارد، اظهار کرد: به صورت کلی باید بانوان جامعه ما طوری رفتار کنند که آیات و روایاتی که در این زمینه وجود دارد، را استخراج کرده و حتی زمینه های ترویج امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه فراهم کنند، من با برخورد شدید مخالفم اما همین که زمینه ای برای معرفی الگوهایی همچون حضرت زهرای اطهر(س) فراهم شود، خود به خود بانوان جامعه اسلامی به فکر می افتند و به سوی دین حرکت می کنند./864/ت302/ب4

ارسال نظرات