۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۲۷۹۳۴۶
در حرم رضوی؛

نقش امام صادق در ایجاد وحدت شیعه و اهل سنت بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ «نقش امام صادق در ایجاد وحدت شیعه و اهل سنت» به مناسبت سالروز شهادت حضرت جعفر بن محمد(ع) در حرم مطهر رضوی مورد بررسی قرار می گیرد.
دين، نشاط زندگي

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به برگزاری سلسله نشست های معرفتی ویژه ایام تابستان اظهار کرد: سلسله نشست‌های «دین، نشاط، زندگی» هر روز ساعت 17:45 تا 19:30 و جلسات معرفتی «پرسمان دینی» نیز پس از اقامه نماز مغرب در صحن جمهوری اسلامی برگزار می شود.

 

وی با اشاره به شهادت امام جعفر صادق(ع) در این هفته بیان کرد: «کار و تلاش از منظر قرآن و سنت»، «سیره عملی و علمی امام صادق»، «نقش امام صادق در ایجاد وحدت شیعه و اهل سنت»، «نقش هم فکری وهم دلی در بنیان خانواده» و «وظائف منتظران در عصر غیبت» موضوعاتی است که از یکشنبه تا جمعه در جلسات پرسمان دینی تبیین می شوند.

 

بررسی نقش رسانه در انزوای اجتماعی

حجت الاسلام حسینی با توجه به رواج شبکه های اجتماعی و ماهواره‌ای تصریح کرد: «جایگاه نگاه در تربیت»، «پیامدهای رسانه ای شدن خانواده»، «آثار سوء ماهواره» و «دلائل رسانه محور شدن خانواده» موضوعاتی است که شنبه تا سه شنبه در نشست های «دین، نشاط، زندگی» مورد بررسی قرار می گیرد.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: «شبکه های اجتماعی و خانواده»، «راهکارهای مدیریت رسانه در خانواده» و «نقش رسانه در انزوای اجتماعی» از دیگر موضوعاتی است که تا پایان این هفته به آن پرداخته می شود.

 

وی حجت الاسلام عباسی ولدی کارشناس حوزه تعلیم و تربیت و استاد حوزه علمیه قم را کارشناس این هفته نشست های «دین، نشاط، زندگی» اعلام کرد.

 

یادآور می شود؛ بکی از اصولی‌ترین اهداف اداره پاسخ گویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی ایجاد بستر و فضای مناسب برای پرسش و پاسخ است که سلسله نشست‌های «دین، نشاط، زندگی» و «پرسمان دینی» در همین راستا از سوی این اداره در حرم مطهر رضوی برگزار می شود./1308/ت302/ب4

ارسال نظرات