۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۷۹۳۴۸
دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور:

مردم بیش از 37 کشور از مناطق جنگی بازدید کرده اند

خبرگزاری رسا ـ دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور گفت: بیش از 37 کشور از مناطق جنگی راهیان نور بازدید کرده اند و کمترین نتیجه این بازدیدها این بوده که بسیاری از آن ها پی برده اند؛ ایران اهل تجاوز نبوده و نیست.
کاروان راهيان نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان شهدا در استان چهارمحال و بختیاری، به نقش این خادمان در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا اشاره کرد و گفت: ایثار، شهادت، شجاعت و از خودگذشتگی به نوعی در دفاع مقدس ما بروز کرده است که باید به نسل دیگر منتقل شود و در این میان خادمان شهدا نقش پررنگی را ایفا می کنند.

 


وی استقبال پرشور از حضور شهدا در کشور را نشانگر غیرت دینی و ولایتمداری مردم دانست و افزود: لحظه ورود شهدا درست مانند این است که عاشورایی دیگر بروز گردیده و این تابویی از عاشورا است.

 


دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور خاطرنشان کرد: دفاع مقدس سیمای زمین آیات آسمانی، تفسیر آیه ها و تجلی حقانیت نظام است.

 


این مقام مسؤول با بیان این که راهیان نور امتداد دفاع مقدس است، تصریح کرد: به یقین در قالب راهیان نور می توان به تشریح دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان آن دوران پرداخت؛ اگر روایتگری حضرت زینب(س) و فداکاری های امام سجاد(ع) در حادثه کربلا نبود، عاشورایی وجود نداشت.

 


سلیمانی با اشاره به نقش هزاران شبکه ماهواره ای در کم رنگ کردن ارزش های اسلامی نظام، افزود: راهیان نور بستری است در مقابل این تهاجمات فرهنگی و به یقین تا نام و راه شهدا و از خودگذشتگی های آن ها به جامعه تزریق نشود، نمی توان در مقابل هجمه های بی امان دشمن ایستاد.

 


دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج کشور خطاب به جوانان و نوجوانان اظهار داشت: راهیان نور هدیه شهدا به نوجوانان وجوانان است و که در قالب آن می توان خود را شناخت؛ بنابراین باید قدر آن را بدانیم.

 


وی با بیان این که تا به امروز کشورهای زیادی از راهیان نور بازدید کرده اند، گفت: بیش از 37 کشور از راهیان نور بازدید کرده اند و کمترین نتیجه این بازدیدها این بوده که بسیاری از آن ها پی برده اند؛ ایران اهل تجاوز نبوده و نیست.

 

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص راهیان نور که فرموده اند، نگذارید دفاع مقدس از یادها برود، بیان داشت: ایشان قریب به 9 سفر به سرزمین راهیان نور داشته اند که این یک حرکت پر برکت و نشان از جایگاه ویژه این سرزمین و این حرکت الهی دارد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات