۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۷۹۳۷۳
رییس شورای هیئا‌ت مذهبی شهرستان بوشهر:

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر، گفت: مراسم سخنرانی و عزاداری همراه با آیین وداع با شهدای گمنام با مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) از یکشنبه تا سه‌شنبه این هفته در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود.
مراسم عزاداري شهادت امام صادق(ع)

سید ناصر فاطمی، رییس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، گفت: امام جعفر صادق(ع) 65 سال عاشقانه زندگی کرد و 34 سال را صادقانه امامت کرد تا این که دانه‌های نجابتش به انگور زهرآلود منصور آغشته شد.

 

وی افزود: ٢5 شوال سالروز شهادت جانگداز ششمین اختر تابناک ولایت و امامت، رییس مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) است که شیعیان در عزای آن امام همام خون می‌گریند.

 

رییس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر ابراز داشت: این مناسبت جان‌سوز را به محضر حجت غائب حضرت مهدی(عج)، نائب صالحش علمدار عشیره‌ عاشورایی انقلاب،  امام خامنه‌ای و تمامی  شیعیان و منتظران ظهور آن حضرت تسلیت عرض می‌کنیم.

 

فاطمی اذعان کرد: هر چند تاریخ پیدایش شیعه به زمان رسول خدا(ص) بازمی‌گردد، اما تلاش‌ها و اقدامات ارزنده امام صادق(ع) در تبیین جایگاه تشیع و روشن‌تر کردن منظومه فکری و علمی شیعه در همه علوم، به‌ گونه‌ای برجسته بوده است که مذهب تشیع، «جعفری» لقب گرفته است و شیعیان نیز به آن حضرت منتسب می‌شوند.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل شایسته است شیعیان و دوست‌داران آن حضرت، به‌ منظور ادای حق آن پیشوای تابناک و نکوداشت مقام ایشان، تلاش خود را برای احیای بیش ‌از پیش سالروز شهادت جان‌گداز امام صادق(ع) دوچندان کنند و در این راه از تمامی شیوه‌های تبلیغی بهره بگیریم.

 

رییس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر تصریح کرد: امروز بیش از بیش لازم است شیعیان با حفظ هوشیاری کامل، بصیرت، احساس مسؤولیت، وحدت و همدلی در برابر دسیسه‌ها و نقشه‌های شوم صهیونیست جنایتکار بایستند و با آن‌ها به مقابله برخیزند.

 

فاطمی در ادامه گفت: تحقق این مهم از راه حفظ ارتباط و پیوند عمیق با مراجع عالیقدر جهان تشیع و عمل به رهنمودهای ارزشمند فرزانه بی‌بدیل قرن معاصر امام خامنه‌ای که اسوه علم، عمل و تقوا هستند، ممکن می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همانا مرجعیت دینی و نیز دسته‌های عزاداری و مراسم عزای اهل‌بیت(ع)  بزرگترین خار در چشم دشمنان این مذهب شریف است و بی‌تردید برگزاری باشکوه  مراسم عزاداری، موجب حفظ شریعت نبوی و صیانت از دین می‌شود، آن چنانکه نیرنگ منافقان و دشمنان را نیز خنثی می‌سازد.

 

رییس شورای هیأت‌های مذهبی شهرستان بوشهر اظهار داشت: هیأت‌های مذهبی شهرستان دارالحماسه و دارالولایه بوشهر، در ایام شهادت صادق آل محمد(ع) و هتک حرمت مسلمانان از سوی تکفیری‌های آلتِ دست صهیونیست کودک‌کش، ضمن سیاه‌پوشی و برپایی مجالس عزا و تعزیه در مساجد، حسینیه‌ها و تکایای شهر، بیش‌ از پیش ارادت خود را بر ساحت اقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) نشان خواهند داد.

 

وی گفت: مراسم سخنرانی و عزاداری همراه با آئین وداع با شهدای گمنام با حضور حجت‌الاسلام‌ قائمی، استاد حوزه و دانشگاه و مداحی مداحان اهل‌بیت(ع) از امروز یکشنبه 18 مردادماه تا سه‌شنبه 20 مردادماه 1394 ساعت 21 در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار می‌شود./846/ت302/ح

ارسال نظرات