۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۷۹۳۸۷
آیت الله صفایی بوشهری:

مصارف زکات باید به خوداشتغالی و کارآفرینی ختم شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه مصارف زکات حتما باید به خوداشتغالی و کارآفرینی و عزت ختم شود، گفت: مصارف زکات به صورت نقد به مردم داده نشود بلکه برای آنها پروژه تعریف شود که خوداشتغالی و کارآفرینی یکی از این موارد است.
حضور آيت الله صفايي بوشهري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر در بين معتکفين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر ظهر امروز در نشست ستاد زکات استان بوشهر، گفت: تحولی که در سال های اخیر در استان بوشهر در حوزه زکات صورت گرفته در کل ایران زبانزد است.

 

وی با بیان اینکه در چندسال اخیر شاهد رشد در عرصه زکات استان هستیم، افزود: طبق آمارهای رسمی از سال 89 تا کنون مقدار زکات استان از 300 میلیون به دو میلیارد و پانصد هزار تومان در سال گذشته رسیده که این آمار بسیار خوبی است.

 

ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا و بسیج سازندگی در استان فعال شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: باید ظرفیت هایی مانند قرارگاه خاتم الانبیا و بسیج سازندگی در استان بوشهر فعال شود و این ظرفیت بسیار بالایی است که متاسفانه در استان استفاده نمی شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در همین رابطه پیشنهاد داد: بین ستاد زکات کشور و قرار گاه خاتم الانبیا یک تفاهمنامه نوشته شود و در هر استان نیز موافقتنامه فی ما بین قرار گاه خاتم الانبیا و ستاد زکات آن استان تهیه شود و این دو نهاد با یکدیگر کار کنند که در سفر اخیر فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این باره صحبت شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر پروژه های پیش روی ستاد زکات استان را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: با رویکرد جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) که 60 درصد خدمات فقر زدایی و 40 درصد خدمات عمرانی است و با شرایط اقتصادی موجود، انجام این پروژه ها کار بزرگی است.

 

مصارف زکات باید به خوداشتغالی، کارآفرینی و عزت ختم شود

آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر اینکه مصارف زکات حتما باید به خوداشتغالی و کارآفرینی و عزت ختم شود، گفت: سعی شود که مصارف زکات به صورت نقد به مردم داده نشود بلکه برای آنها پروژه تعریف شود که خوداشتغالی و کارآفرینی یکی از این موارد است و این سبب توانمند سازی مردم و رفع بیکاری می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با پروژه های ستاد زکات ضروری است که یک هیأت نظارت تشکیل شود و از پروژه های در حال احداث و ساخته شده بازدید به عمل آورند.

 

زکات گرفته شده از عشایر، برای خود آنها هزینه شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: با توجه به خشکسالی سال های اخیر و وضعیت نامطلوب عشایر، لازم است که هر مقدار زکات از عشایر گرفته می شود برای خود آنها هزینه شود البته نباید خدماتی که وظیفه دولت است را برای آنها انجام داد بلکه باید با پول زکات خدمات فرادولتی و مردمی برای آنها انجام شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری در پایان با بیان اینکه لازم است خدمات ستاد زکات استان اطلاع رسانی شود، پیشنهاد داد: یک کتابچه در رابطه با خدمات ستاد زکات استان تهیه شود و خدمات داده شده به صورت نقدی و غیر نقدی و زکات فطره و اقلام در آن به صورت تصویری و گزارش ارائه شود./833/پ202/ب4

ارسال نظرات