۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۷۹۴۹۷
حجت الاسلام مهدی کریم زاد:

خبرنگار حرفه‌ای باید امین مردم باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مهدی کریم زاد مدیر پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در جمع خبرنگاران مبلغ با اشارهبه اهمیت فعالیت خبری و رسانه ای گفت: یکی از اصول مهم اخلاق رسانه ای امانتداری است.
حجت الاسلام مهدي کريم زاد مدير پايگاه اطلاع رساني معاونت فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي  بلاغ
به گزارش خبرگزاری رسا  به نقل از بلاغ، حجت الاسلام مهدی کریم زاد مدیر پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی امروز پیش از ظهر در جمع خبرنگاران مبلغ با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در جامعه امروز گفت : رسانه واسطه بین مردم و واقعیتها و رویدادهاست.
 
وی ادامه داد : ممکن است این اخبار از طرق مختلفی به مردم رسانده شود،گاه از طریق تریبون ها، گاه از طریق مطبوعات و گاه از طریق منابر توسط مبلغان، لازم است که خبرنگار در ارائه خبر متعهد به ارائه واقعیات باشد و تلاش کند در ابراز و انعکاس اخبار و اطلاعات بدون کم و کاست عمل شود.
 
کریم زاد فعالیت مبلغان دین را نیز نوعی خبررسانی دانست و افزود : مبلغان دین اسلام هم که در مناطق مختلف مشغول تبلیغ هستند کار شبیه به خبررسانی انجام می دهند و پیام می رسانند،لازم نیست خبر حتما بروز باشد بلکه گاه یادآوری اخبار گذشته نیز نوعی پیام رسانی است و فعالیت در عرصه خبر محسوب می شود. این اخبار ممکن است پیامهای وحیانی باشد.
 
وی یکی از صفات مهم خبرنگار را داشتن شجاعت بیان کرد و گفت: قرآن کریم در مورد پیام رسان و خبرنگار می فرماید: الذین یبلغون رسالات الله ویخشونه ولا یخشون أحدا إلا الله وکفى بالله حسیبا یک مبلغ باید شجاع و نترس باشد البته این شجاعت به معنی خروج از مصالح دینی نیست.
 
کارشناس اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد : ارتباط گر حقیقی کسی است که در ایفای وظیفه حرفه ای خود فداکاری و ایثار داشته باشد.
 
وی گفت : پیام رسان متعهد باید تلاش کند به معرفی خصوصیات و صفات لازمی که باید در جامعه نهادینه شود بپردازد مانند رعایت حقوق افراد،رعایت عدالت، عمل به فرایض دینی و رعایت مصالح جامعه اسلامی.
 
کریم زاد امین بودن را یکی از اصول مهم اخلاق رسانه ای دانست و افزود : تحریف در اخبار و انعکاس گزینشی پیامها و اخبار براساس مصالح شخصی یا باندی و حزبی دور از اصول خبرنگاری حرفه ای است.
 
وی ادامه داد : همچنان که یک مبلغ وظیفه دارد در پیام رسانی از منبع روایات و احادیث و اخباری که به مردم بیان می کند اطلاع داشته باشد، یک خبرنگار حرفه ای نیز باید تلاش کند از انتشار اخبار بدون منبع و سست و بی اساس دوری کند.
 
مدیر پایگاه اطلاع رسانی بلاغ با اشاره به وظیفه اصلاح گری خبرنگار گفت : خبرنگار متعهد و مؤمن می تواند موجب رشد و پویایی جامعه شود و با رساندن انتقادهای سازنده و بیان نقاط ضف و تلاش برای یافتن نظرات و دیدگاه های افرادی که توانایی ارائه راهکار مفید دارند، می تواند جامعه را اصلاح کند./836/د101/ف
ارسال نظرات