۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۷۹۵۱۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

امام صادق با حرکت علمی و فرهنگی جریانات انحرافی را خنثی کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، گفت: حرکت علمی و فرهنگی امام جعفر صاد (ع) جریانات انحرافی را خنثی کرد.
حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستاني، مدير کل تبليغات اسلايم بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر عصر امروز امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران گفت: امام جعفر صادق (ع) شخصیت بزرگی بودند که در سیره این امام بزرگوار ویژگی های ممتاز و برجسته ای وجود دارد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: ایشان از جهت کمالات و ویژگی های عبادی همچون آباء و  اجداد طیبینش یک شخصیت بزرگ بودند و زندگی خود را بر اساس خدا محوری و تلاش جهت رسیدن به اوج عبودیت و بندگی جزء صفات آن حضرت بود.


 
وی ادامه داد: سجایا و صفات اخلاقی ایشان به گونه ای بود که سبب جذب و شیفته شدن مردم به سیره ان بزرگوار می شد.


 
حجت الاسلام سروستانی با بیان یکی از ویژگی های آن امام علمیت ایشان است، تصریح کرد: آن امام پس از پیامبر اسلام (ص) و مولای متقیان علی (ع) عالمی بزرگ و استادی کم نظیر بود.


 
وی اضافه کرد: یکی از صفات برجسته ایشان این بود که از نظر تدبیر در هدایت و راهنمایی شیعیان و مسلمانان خلاقیت های کم نظیری داشتند.


 
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: امام جعفر صادق (ع) از این جهت به رییس مذهب تشیع نامیده شدند که دست به یک انقلاب فرهنگی زده و در ایامی که دوران انتقال خلافت از بنی امیه به بنی عباس و دوران ترویج فرقه های انحرافی بود، به ‌عنوان یک چهره اندیشمند انقلابی را ایجاد کرد که سببشد جریانات و فرق انحرافی که به وجود آمده بودند خنثی شوند.


 
حجت الاسلام سروستانی ادامه داد: در حقیقت انقلاب قیام امام جعفر صادق (ع) برای بقای دین اسلام در عرصه فرهنگ شبیه به انقلاب و قیام خونین حضرت امام حسین (ع) بود.


 
وی افزود: امام حسین (ع) با جهاد در میدان نبرد در مقابل عقاید انحرافی از اسلام دفاع کرد و امام جعفر صادق (ع) در مقابل عقاید انحرافی و تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام ایستاد و با تاسیس و ترویج مکتب خانه ها و تربیت شاگردان بزرگ به جهان اسلام خدمت کرد و اگر امروز شاهد عزت و اقتدار علمی جهان تشیع هستیم به برکت وجود پربرکت ایشان است./846/پ202/ب4

ارسال نظرات