۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۷۹۵۵۱
شب گذشته صورت گرفت؛

استقبال پرشور مردم مشهد از شهدای خط شکن دفاع مقدس

خبرگزاری رسا ـ مردم قدرشناس مشهد مقدس شب گذشته در مراسمی باشکوه از 13 تن از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس«شهدای خط‌شکن» استقبال کردند.
تشييع شهدا در ميان خيل عظيم مردم مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تشییع پیکر 13 شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس تحت عنوان «استقبال از شهدای خط شکن» شب گذشته در بولوار هاشمیه مشهد مقدس برگزار شد.

 

این گزارش حاکی است، مراسم استقبال از شهدای خط شکن که 10 تن از آن ها گمنام بودند، از ساعت 18:30 عصر روز یکشنبه با حضور پرشور مردم قدرشناس مشهد مقدس از ابتدای بولوار هاشمیه آغاز شد تا مسجد موسی بن جعفر(ع) ادامه یافت و در طی آن حاج احمد واعظی، مداح اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی در میان مردم پرداخت.

 

بر اساس این گزارش، مردم ولایتمدار مشهد مقدس همزمان با اذان مغرب به افق مشهد، صف های نماز جماعت را در بولوار هاشمیه تشکیل دادند و در جوار شهدای خط شکن به نماز ایستادند.

 

در ادامه مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء تا پاسی از شب به طول انجامید، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی بیات، از راویان دفاع مقدس به ایراد سخنرانی پیرامون ارزش تشییع پیکرهای شهدا پرداخت و گفت: امروز افتخار داریم که در مراسم تشییع پیکرهای شهدایی قدم گذاشته ایم که سی سال قبل بی نام و نشان در غریبانه ترین صحنه در کربلای 4 و امثال آن عزت را بر ذلت انتخاب کردند.

 

وی با بیان این که «شهدا تمام تشییع کنندگان خود را شفاعت می کنند»، افزود: شهدا دستمان را گرفته اند، به شرطی که از این به بعد دست شان را رها نکنیم؛ هیچ کس نمی توانست روی کره زمین این گونه مردم را در این ساعت و این مکان با عشق جمع کند جز چند تا پلاک و استخوان.

 

این روایتگر دفاع مقدس دریافت پیام شهدا را مهم تر از تشییع پیکر آن ها دانست و با اشاره به این که «تعریف از شهدای غواص با عجز و ضعف اشتباه است»، گفت: در تاریخ فقط دست مرد را می بندند؛ یک بار دست مردی به اسم علی بن ابیطالب(ع) را بستند تا توانستند کاری بکنند؛ انسان عاجز و ضعیف را که لازم نیست دستش را ببندند.

 

حجت الاسلام مهدوی بیات افزود: از وقتی که خواص جامعه امیرمؤمنان(ع) را دست بسته کردند، تنها یار باوفا و بصیرش، حضرت زهرا(س) به جای این که هر روز برود کنار قبر پیامبر(ص) شیون کند، به قبرستان شهدای احد می رفت و بر سر مزار حمزه سیدالشهدا(ع) می نشست تا به ما بفهماند که هر وقت دیدید دنیا می خواهد دست ولی شما را ببندد، خط بصیرت در سرخی خون شهدا است؛ در فتنه 78 و داستان کوی دانشگاه و پس از آن هم فتنه 88 مگر کسی غیر از شهدا به ما نفس داد؟

 

گفتنی است، مراسم تشییع پیکر شهدای خط شکن که تنی چند از شهدای غواص نیز در بین آن ها بودند، با مدیحه سرایی حماسی حاج مهدی سلحشور پایان یافت و پس از وداع مردم، پیکرهای شهدا به حرم مطهر رضوی منتقل شدند./820/پ202/ح

ارسال نظرات