۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۷۹۵۵۳
امام جمعه قزوین:

حق‌گویی به قلم خبرنگار برکت می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با بیان این‌که بیشترین کار خبررسانی در زمان انقلاب در مساجد انجام می‌شد، گفت: حق‌گویی به قلم خبرنگار برکت می‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین شب گذشته (18 مرداد ماه) در نشست صمیمی به مناسبت نکوداشت روز خبرنگار در سرای سعدالسلطنه قزوین گفت: ائمه اطهار و معصومان(ع) سخنان و نکات بسیاری را برای اصحاب رسانه به یادگار گذاشته‌اند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: در کربلا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) بیشترین کار خبری را می‌بینیم و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) کار اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی را برعهده داشتند.

 

وی با بیان این‌که اتفاق‌های بزرگ در تاریخ اسلام بسیار و یکی از این جریانات سرنوشت‌ساز برای شیعه واقعه غدیر است اظهار کرد: خبرنگاران با نگاه حرفه‌ای و متخصصانه خود می‌توانند واقعه غدیر را مورد مطالعه قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به رسالتی که خدای متعال بر دوش پیامبر اکرم(ص) قرار داده است اضافه کرد: این ماموریت مهم اعلام امامت امام علی(ع) است و اطلاع‌رسانی این پیام به جهان اسلام با استفاده از ظرفیت مراسم حج که خدای متعال تاکید می‌کند اگر چنین نباشد چه بسا هیچ کاری در رسالت پیامبری‌ات انجام نشده است؛ در حالی که رسول الله(ص) 23 سال رنج و زحمت را تحمل کرده بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بهره‌گیری از مضمون واقعه غدیر عنوان کرد: این واقعه به این معناست که اگر خبرنگاران کار خبر را به خوبی انجام دهند؛ اما بحث امامت و ولایت را تبیین نکنند همه کارهای آنان به پایان نرسیده است.

 

بیشترین کار خبررسانی در زمان انقلاب در مساجد انجام می‌شد

وی با صراحت بیان کرد: اگر رسالت خود را به موقع انجام ندهیم، گاهی خیانت فرهنگی و معنوی از ما سر می‌زند.

 

این کارشناس قرآنی یادآور شد: بیشترین کار خبررسانی در زمان انقلاب در مساجد انجام می‌شد؛ اما خیلی‌ها ساکت ماندند و رسانه دشمن شدند.

 

وی با بیان این‌که خبرنگاری شغل انبیاست و این را با سندهای مختلف می‌توان اثبات کرد گفت: انبیا در کار خود صداقت داشتند و طبق خوشامد افراد حرف نمی‌زدند.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به این‌که دنیا فریب می‌دهد و ضرر می‌رساند و می‌گذرد، ابراز کرد: باید حواسمان باشد و ببینیم چه کرده‌ایم و کجا حرف حق را بیان نموده‌ایم چراکه همه این‌ها از قبم برمی‌آید.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: خدای متعال در قرآن از آینده خبر می‌دهد و خبرنگاران باید این اخبار را برجسته کنند که قرار است زمین به دست انسان‌های شایسته مدیریت شود و آینده جهان حاکمیت عقل و عدالت است؛ این نگاه باید در جامعه ما فعال شود.

 

وی با بیان این‌که باید انسانیت هدف ما باشد و کرامت انسان‌ها مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طبق فرمایش قرآن عده‌ای این را می‌خواهند و این آرمان را برجسته می‌کنند؛ اما در مقابل عده‌ای هستند که اشاعه بدی می‌کنند و طبق میل شیطان عمل کرده و مردم را آماده می‌کنند برای این‌که استکبار بر آن‌ها مسلط شود.

 

وی در پایان گفت: حق‌گویی به قلم ما برکت می‌دهد و ما می‌توانیم زمینه‌ساز ظهور صاحب الزمان(عج) و حامی مستضعفان باشیم./848/پ202/ب4

ارسال نظرات