۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۷۹۵۶۸
دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی:

حداقل 60 درصد مجلس دهم اصولگرا خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی گفت: اگر اصول‌گرایان در این دوره اتحاد خود را ثابت کرده و هم‌آهنگ با ولایت باشند می‌توانند نقش خیلی مهمی در انتخابات مجلس داشته باشند.
نيکفر

امیر میثم نیکفر، دبیر کل جامعه جوانان متحد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت اتحاد اصول‌گرایان گفت: ما اعتقاد داریم که اگر اصول‌گرایان در این دوره اتحاد خود را ثابت کرده، هم‌آهنگ با ولایت باشند، می‌توانند نقش خیلی مهمی در انتخابات مجلس داشته باشند.

 

وی با اشاره به این که انتخابات مجلس با حوزه‌های تک نماینده چندان بر مبنای سیاست‌های روز نیست، افزود: شهرستان‌های کوچک بیشتر حول محور ولایت و نظام رأی می‌دهند و هر کس بتواند خلاقیت و توانایی فردی خود را به مردم اثبات کند می‌تواند رای آورد.

 

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان رهبری با اشاره به این که جریان اصول‌گرا امید خوبی به انتخابات آینده دارند، عنوان کرد: اگر اصول‌گرایان در شهرهای بزرگ و کلان به وحدت برسند موفق خواهند شد زیرا بزرگترین آسیبی که آنها در چند سال اخیر به خصوص در انتخابات ریاست جمهوری خوردند از انشقاق و تک روی فردی جریان‌ها بود.

 

نیکفر با اشاره به نقاط قوت انتخابات استانی اظهار داشت: از جلمه نقاط قوت انتخابات استانی برداشته شدن خرید رای توسط کاندیداها است که دیگر کاندیداها نمی‌توانند به استان رفته و رای بخرند زیرا در گذشته برخی از افراد که 12، 13 یا 14 هزار رای می‌آوردند از این کارهای انجام می‌دادند.

 

وی افزود: نقطه قوت دیگر انتخابات استانی این است انتخابات حزبی و استانی شده و مردم به تفکر رای خواهند داد به این ترتیب افرادی که تجربه سیاسی و ملی دارند رای می‌آورند و افراد بی‌تجربه وارد مجلس نمی‌شوند.

 

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان رهبری گفت: نقطه قوت دیگر این است که انتخابات نظام‌مند و از حالت جزیره‌ای خارج می‌شود به این ترتیب مجلس یک‌دستی و هماهگنی خاصی پیدا می‌کند و این مساله به استقرار دولت کمک می‌کند.

 

نیکفر با اشاره به نقاط ضعف انتخابات استانی بیان داشت: در انتخابات استانی ممکن است که در مجموعه ترکیب قومیتی، جمعیتی و مذهبی برخی اشکلات مانند مشکل امنیتی به وجود آید.

 

وی افزود: به عنوان مثال در سیستان و بلوچستان ممکن است رای اقوام سیستانی غالب شده و بلوچ‌ها نتوانند رای آورند یا در استان فارس ممکن است عشایر قشقایی بتوانند در تمام شهرستان‌ها کاندید معرفی کرده و رای کسب کنند.

 

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان رهبری ابراز کرد: هر طرحی نقاط قوت یا ضعفی دارد که در کل ما از طرح استانی شدن انتخابات حمایت می‌کنیم.

 

نیکفر در پاسخ به این سوال که آیا در آینده اکثریت مجلس با اصول‌گرایان خواهد بود یا نه گفت: البته ما فکر می‌کنیم که در مجلس اصول‌گرا و اصلاح‌طلب واقعی نداریم یعنی وقتی افراد رای آورده وارد مجلس می‌شوند همه خود را مستقل معرفی می‌کنند.

 

وی افزود: بهتر است ما نمایندگان مجلس را بین دو گزینه وکیل دولت یا وکیل ملت بودن تقسیم کنیم یعنی افرادی که وارد مجلس می شوند برخی به جای اینکه نماینده ملت باشند در حقیقت نماینده دولت می‌شوند اینجا دیگر فرقی ندارد که فرد اصول‌گرا یا اصلاح طلب باشد.

 

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: اما بر اساس تقسیم‌‌بندی‌های جناحی که امروز در جامعه ما وجود دارد فکر می‌کنم در انتخابات مجلس آینده حداقل ترکیب 60 درصدی را اصول‌گرایان به خود اختصاص دهند./807/ت302/ج

 

ارسال نظرات