۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۷۹۵۹۶
همزمان با سالروز شهادت امام صادق؛

تجمع بزرگ عزاداران امام صادق در راوند کاشان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان گفت: همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع) بزرگ ترین تجمع عزاداری هیئات مذهبی راوندکاشان برگزار می‌شود.
تجمع بزرگ عزاداران امام صادق(ع) در راوندکاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت ‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کاشان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این که این تجمع بزرگ برای نخستین بار در منطقه راوند کاشان برگزار می‌شود، گفت: هیئات مذهبی از چهار مسیر اصلی حرکت خود را آغاز خواهند کرد و در نهایت در حرم حضرت ولی بن موسی الکاظم(ع) به عزاداری خواهند پرداخت.

وی افزود: هیأت های مذهبی در مسیر نخست، پیاده روی خود را از مسجد موسی بن جعفر (ع) آغاز و با طی مسیر مراکز بیش از 11 هیئت مذهبی راوند، در حرم مطهر تجمع خواهند کرد.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شهرستان کاشان یاد آورشد: در مسیر دوم، راهپیمایی هیئات مذهبی از مرکز هیئت امام حسن مجتبی(ع) محله سادات آغاز و پس از عبور از مراکز هفت هیئت مذهبی، به مرکز تجمع نهایی در حرم مطهر خواهند پیوست.

حجت‌ الاسلام حسینی افزود: در مسیر سوم که از مرکز هیئت ابوالفضل(ع) شهرک صنایع راوند آغاز خواهد شد، عزاداران امام صادق(ع) با عبور از مراکز 6 هیئت مذهبی، به تجمع خواهند پیوست.

عضو شورای فرهنگ عمومی ‌کاشان گفت: مسیر چهارم حرکت هیئات، تجمع از میدان راوند و حرکت به سمت حرم مطهر حضرت ولی بن موسی الکاظم(ع) خواهد بود.

حجت ‌الاسلام حسینی افزود: در طول مسیرهای چهارگانه، مداحان اهل بیت(ع) به ذکر نوحه و مرثیه در رثای شهادت رییس مذهب تشیع، امام جعفر صادق(ع) خواهند پرداخت.

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یاد آور شد: همچنین درتجمع پایانی در حرم مطهر، مداحان اهل بیت(ع) سید علی حسینی راوندی و سید مرتضی حسینیان به نوحه خوانی خواهند پرداخت.

وی افزود: در ادامه این مراسم، نماز جماعت مغرب به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار خواهد شد و سپس وی در جمع عزاداران امام صادق(ع) به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی شهرستان کاشان، عزاداری یک پارچه هیئات مذهبی در مناسبت ها را در ایجاد وحدت و تحقق شعار سال در همدلی و هم زبانی هیئات مذهبی مؤثر دانست و افزود: برگزاری تجمع هیئات مذهبی به صورت هماهنگ و در لوای یک پرچم، شکوه عزاداری شیعیان در قالب یک برنامه منسجم را نشان می دهد.

حجت ‌الاسلام حسینی افزود: صرفه جویی در هزینه های برگزاری برنامه ها، تعظیم شعائر، نمایش شور و شعور مذهبی و وحدت و انسجام بیشتر عزاداران از جمله مزیت های برگزاری این گونه تجمع های مذهبی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی‌کاشان یاد آور شد: تجمع عزاداری هیئات مذهبی راوندکاشان با همکاری هیئات مذهبی، کانون های فرهنگی و مساجد منطقه راوند، اداره تبلیغات اسلامی کاشان، اداره اوقاف و امور خیریه و هیئت امنای حرم مطهر حضرت ولی بن موسی الکاظم(ع)، سه شنبه 20 مردادماه از ساعت 18 آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است، تاکنون 609 هیأت و جلسه مذهبی از سوی اداره تبلیغات اسلامی کاشان شناسایی شده است که 452 هیئت، دارای مجوز فعالیت از این اداره دریافت کرده اند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات