۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۷۹۶۵۸
سردار اصلانی:

رسانه ها برای نهادینه کردن فریضه امر به معروف تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی گفت: رسانه ابزار مناسبی برای ترویج و نهادینه کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و می تواند نقش مهمی در نهادینه کردن این سنت حسنه در جامعه ایفا کند.
سردار اصلاني، فرمانده نيروي انتظامي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار ناصر اصلانی، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی ظهر امروز در آیین نکوداشت مقام خبرنگار، اظهار داشت: خبرنگاران با قلم خود سرنوشت جامعه را رقم می زنند.

 

اصلانی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر، افزود: باید بعد از اصول دین به این فریضه مهم دقت کافی داشته باشیم و جهت نهادینه شدن آن در جامعه تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به سفارشات دین، قرآن و پیامبران براشاعه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: علما و روحانیان نیز باید از هر فرصتی استفاده کرده و برای گسترش امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: اگر می خواهیم جامعه به آرامش برسد باید 99 درصد معروفات را در بین مردم بازگو کنیم این درحالی است که بر خلاف توجه به فریضه امر به معروف به منکرات می پردازیم.

 

وی اضافه کرد: 99 و نیم درصد مردم ولایت مدار و دیندار هستند و تنها نیم درصد آن ها تفکر مجرمانه و بزهکارانه دارند بنابراین اهل قلم مسؤولند که با قلم زنی خود معروفات را در بین افراد متدین و ولایتمدار تقویت کرده و جامعه را به آرامش برسانند.

 

 فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه خبرنگاران، خاطرنشان کرد: خبرنگار باید ولایتمدار و مسلط به تمام مفاد قانون اساسی باشد.

 

وی افزود: همچنین باید وجود توان علمی قابل توجه، تخصص، تعهد، جسارت، شجاعت، فداکاری، توان قضاوت، بی طرفی و امانتداری نیز باید مورد توجه خبرنگاران و اصحاب رسانه قرار گیرد.

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در ادامه با بیان این که آرامش و امنیت کنونی در سایه همدلی و همراهی دولت و ملت است، گفت: اتحاد موجود در آذربایجان غربی نیز مطلوب است.

 

وی در پایان از تلاش های خبرنگاران در انعکاس اخبار انتظامی استان قدردانی کرد و ادامه داد: در سالهای اخیر همکاری اصحاب رسانه موجب ایجاد توفیقات بسیار زیاد در راستای انجام ماموریت های پلیس در کشور شده است که امیدواریم این روند با قدرت و قوت بیشتر در کشور و استان تداوم یابد.

 

در ادامه مراسم از خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه در کنار دیگر خبرنگاران فعال حوزه اخبار پلیس با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل شد./1301/پ202/ب4

ارسال نظرات