۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۲۷۹۶۸۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

وابستگی جناحی، رسانه ها را از مسیر اطلاع رسانی صحیح خارج می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت و نقش رسانه در افزایش آگاهی جامعه، گفت: تحول در جامعه با همکاری رسانه محقق می‌شود.
امام جمعه مياندرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید مجتبی رسولی، امام جمعه میاندرود امروز در نشستی با خبرنگاران مرکز استان به نقش رسانه ها در رشد و بالندگی جامعه اشاره کرد و گفت: در جامعه امروز نباید از نقش رسانه ها غافل بود، بلکه باید از ظرفیت و پتانسیل آنها در جهت پیشرفت کشور بهره گرفت.

 

وی با بیان این که تقدیر از مردان و زنان بزرگ در یک روز نمی‌گنجد، افزود: خبرنگاران در سال همه توان و ظرفیت خود را برای آگاهی مردم به کار می‌گیرند، افزود: به حتم حضور پر شور رسانه ها در کنار مسؤولان پشت گرمی مردم و همچنین مسؤولان می شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی از مسؤولان از ظرفیت و پتانسیل بالای رسانه ها غافل هستند، خاظرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه با اطلاع رسانی صحیح و تأثیرگذار رسانه ها رفع و تربیت اثر داده شد.

 

حجت الاسلام رسولی با بیان این که در پس هر نوشتاری، فکر و اعتقادات قلبی وجود دارد که جامعه را به سمت روشنگری هدایت می‌کند، تصریح کرد: به اعتقاد بنده باید باشگاه خبرنگاران به دانشگاه خبرنگاران ارتقا یابد چرا که با توجه به اهمیت و بزرگی کار رسانه ها، هر یک از خبرنگاران اساتید این دانشگاه بزرگ هستند.

 

امام جمعه میاندرود با توجه به اهمیت  و نقش رسانه در افزایش آگاهی جامعه، گفت: مردم و مسؤولان در بسیاری از امور بدون همکاری رسانه موفق نخواهند بود، جامعه پویا نیاز به افکار تحول گرایانه دارد که این تغییر و تحول از سوی خبرنگاران ایجاد می‌شود.

 

وی با بیان این که مسؤولیت رسانه ها بسیار سنگین است چرا که با یک ابزار ساده، کارهای بزرگی را رقم می‌زنند، افزود: اگر یک رسانه در انجام رسالت خود کوتاهی کند هم به خود و هم به مردم خیانت کرده است.

 

حجت الاسلام رسولی در ادامه سخنان خود با اشاره به ویژگی هایی که خبرنگاران باید از آن برخوردار باشند، گفت: متفاوت بودن به معنای نگاه متفاوت داشتن، آزادی و رعایت اخلاق حرفه ای از ویژگی های یک خبرنگار به شمار می آید.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ما معتقد به این هستیم که خبرنگاران باید مستقل و آزاد باشند، اظهار داشت: خبرنگاران نباید تحت اختیار احزاب و گروهای قدرت باشند و خود را وابسته این جریان ها کنند.

 

حجت الاسلام رسولی با بیان این که خبرنگاران باید آزاد باشند تا به آنچه که می اندیشند عمل کنند، تأکید کرد: آزادی در چارچوب رعایت اخلاق حرفه ای تعریف می‌شود.

 

وی با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه ای در رسانه ها، متذکرشد: خوشبختانه بیشتر خبرنگاران اخلاق حرفه ای را رعایت می‌کنند اما در این بین نیز مشاهده می‌شود عده ای نه تنها خلاق نیستند بلکه اخلاق حرفه ای را نیز رعایت نمی‌کنند.

 

امام جمعه میاندرود گفت: خبرنگاران باید واقع گرا و بی طرف بوده و تحلیل هایشان جناحی نباشد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات